c_300_250_16777215_10_images_0000000000000000000000000000000000000000000000001t.jpg

ترکمن سسی-بیست‌ودومین نشست مجمع فقه اسلامی ایران آغاز به‌کار کرد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از تبیین نیوز،مجمع فقه اسلامی اهل‌سنت ایران، بیست‌ودومین نشست خود را صبح امروز (شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵/ ۳ ربیع‌الاول ۱۴۳۸) در دارالعلوم زاهدان آغاز کرد.

 

در بیست‌ودومین نشست مجمع فقه اسلامی اهل‌سنت ایران که تا ۱۴ آذر ادامه دارد،علما و مفتیانی از استان‌های خراسان رضوی،خراسان جنوبی،گلستان و سیستان‌بلوچستان شرکت دارند.

 

«تکافل»، «کارمزد»، «امتیازدهی بانک‌ها» و «کارشناسی آب چاه‌ها» چهار موضوعی است که در این نشست ۲روزه توسط اعضای مجمع فقه اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

 

جلسه‌ی افتتاحیه این نشست،که ریاست آن را شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید بر عهده دارد،با تلاوت کلام‌الله مجید توسط قاری مولوی محمدیوسف موسوی،از علمای خراسان جنوبی آغاز شد.

 

در این جلسه شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید،ضمن عرض خیرمقدم به تمام علما و میهمانان بیست‌ودومین مجمع فقه اسلامی اهل‌سنت ایران،«بررسی و تبیین مسائل شرعی» را از وظایف علما برشمرد و گفت:علما وظیفه دارند مسائل مورد نیاز جامعه،ازجمله مسائل جدید را بررسی کرده و برای آنها حکم و راهکار ارائه دهند،این کار امری خداپسندانه بوده و رضایت مردم را به همراه دارد.

 

رئیس مجمع فقه اسلامی ایران در ادامه به جایگاه و اهمیت چنین مجمع‌هایی اشاره کرد و بیان داشت: تشکیل جلسات و مجمع‌های فقهی سنتی اسلامی و ریشه‌دار است.خلفای راشدین،صحابه را جمع می‌کردند و پیرامون مسائل مختلف با یکدیگر تبادل‌نظر کرده و به نتیجه‌ی واحد می‌رسیدند.امام ابوحنیفه رحمه‌الله نیز همواره چنین جلساتی برگزار می‌کردند.برگزاری جلسات فقهی و هم‌اندیشی پیرامون مسائل فقهی کار را برای مفتیان آسان‌تر می‌کند.

 

مولانا عبدالحمید در پایان سخنانش تصریح کرد:برگزاری مجمع فقهی اهل‌سنت ایران یکی از موهبت‌‌های الهی برای اهل‌سنت کشور است که در راستای بسترسازی ذهنی پژوهندگان عرصه فقهی برگزار می‌شود.برگزاری این جلسات برای علمای جوان بسیار مفید هستند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر