c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000098.jpeg

ترکمن سسی-هنوز لذت شیرینی بارش برف روز 25 بهمن 95 درچشم و دل کودکان روستای 'هیوه چی بالا' از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس از بین نرفته بود که منظره تخریب تنها پارک این روستا آنان را در بهت و اندوه فرو برد.

'محمود، مسعود، یسنا و نادیا' کودکان و نوجوانان روستای هیوه چی بالا از توابع شهرستان گنبدکاووس، هنگامی که صبح امروز (سه شنبه) راهی مدرسه بودند، منظره ای را دیدند که جز فرو رفتن در بهت و اندوه چاره ای نداشتند.

 

تخریب پارک کودک روستا و کندن تمام وسائل بازی و ورزشی آن که هنوز یک سال از عمر احداث آن نمی گذشت، آنقدر غم انگیز بود که کودکان و نوجوانان با دیدن این صحنه، تنها از خود سوال می کردند، چه کسی این کار را کرده است؟

گذراندن بخشی از اوقات فراغت و بازی در پارک که تنها مکان تفریح و شادمانی کودکان و نوجوانان روستای هیوه چی بالا در ساعات بیکاری و یا تعطیلی مدرسه بود، به دست فرد یا افرادی از بین رفته بود.

 

دیگر از خنده های شادمانه کودکان و نوجوانان این روستا که پس از سال ها صاحب پارکی ساده به وسعت 700 مترمربع و به دور از زرق و برق پارک های کودک مناطق شهری، شده بودند، خبری نیست و معلوم هم نیست چه زمانی، آن خنده ها، بر لب کودکان این روستا باز خواهد گشت.

 

یکی از معتمدین روستای هیوه چی بالا که 2 هزار نفر جمعیت دارد به خبرنگار ایرنا گفت: روز گذشته فردی به نام 'ق - ش' که نظامی نیز می باشد، بدون اطلاع قبلی با یک دستگاه جرثقیل اقدام به کندن وسائل ورزشی و بازی نصب شده در پارک روستا کرد.

 

غلامرضا شیخ ویسی افزود: این فرد که ادعای مالکیت زمین پارک و خرید آن از یک اداره خدماتی را دارد، بدون اطلاع به شورا و دهیار و با استفاده از بارش برف روز گذشته که اکثر اهالی به دلیل سردی هوا در منازل خود بودند، اقدام به کندن وسایل بازی و ورزشی پارک می نماید.

 

وی اضافه کرد: احداث این پارک که هنوز یک سالی از عمر آن نمی گذرد، سبب خوشحالی بسیاری از اهالی و بویژه کودکان و نوجوانان روستا شده بود اما تخریب بدون سر و صدای آن غم و اندوه را برای کودکان به ارمغان آورد.

شیخ ویسی، پیگیری موضوع و برخورد با فرد خاطی ازسوی مسئولان دولتی و قضایی را از مطالبات جدی اهالی روستا دانست و بر آن تاکید کرد.

 

دهیار روستای هیوه چی بالا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید خبر تخریب پارک کودک این روستا توسط فرد اشاره شده در بالا، گفت: کندن وسایل بازی و ورزشی پارک، بدون اطلاع دهیاری و شورای روستا بوده است.

 

شهرام هیوه چی افزود: اگر فرد خاطی ادعایی در مورد زمین پارک دارد باید قبل از هر گونه اقدام خودسرانه به دهیاری یا بخشداری اطلاع می داد و یا از طریق مراجع قضایی پیگیری می کرد تا موضوع بررسی و درصورت صحت ادعا، اقدامات لازم صورت می گرفت.

 

وی گفت: پارک کودک روستای هیوه چی با صرف 175 میلیون ریال هزینه، حدود یک سال پیش احداث شده بود و زمین 700 متری آن که بخشی از زمین 2 هزار متری یکی از ادارات است، متعلق به شورا و دهیاری می باشد.

 

هیوه چی اضافه کرد: موضوع تخریب این پارک با صورت جلسه ای به اطلاع بخشدار مرکزی گنبدکاووس برای پیگیری قضایی رسیده است.

 

بخشدار مرکزی گنبدکاووس نیز با تایید خبر تخریب پارک کودک روستای هیوه چی بالا از توابع این بخش به خبرنگار ایرنا گفت: موضوع از طریق کارشناس حقوقی بخشداری باطرح شکایت در مراجع قضایی این شهرستان درحال پیگیری است.

 

احمدرضا آدینه با بیان اینکه هیچ شخص حقوقی و حقیقی حق ندارد، اموال عمومی را تخریب نماید، افزود: هر گونه ادعایی از سوی افراد اعم از حقیقی و حقوقی بایستی ابتدا از طریق گفت و گوی طرفینی و در صورت به نتیجه نرسیدن از طریق مراجع قضایی پیگیری و احقاق حق شود.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر