c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000000----------______-------.jpg

ترکمن سسی-نشست بزرگ هم اندیشی کاندیداهای ادواری با فعالان سیاسی و انتخاباتی سه شنبه شب دهم اسفند ماه در گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،در این نشست نمایندگان گروه های ماصلاحات اوتورشغی،ائتلاف شهریاران،ایل سارغدی،گروه عبدالصمد بردی پور،نمایندگان و اعضای شاخص گروه های مجازی تلگرامی ادرمن، آغزی بیرلیک گنگشی،تورکمن ایلم،تورکمن صحرا اولکامیز و بیرلشیک توپاری به همراه اعضای سایت خبری ترکمن سسی حضور داشتند.

 

در این نشست امانقلیچ شادمهر،با اشاره به حقوق قانونی هر ایرانی برای انتخاب شدن و انتخاب کردن گفت:ما به دنبال وحدت رویه،اجماع واحد و ساز و کار اجرایی جهت اتحاد بیشتر هستیم.

 

وی تاکید کرد:ما بر له یا علیه کسی فعالیت نمی کنیم و اعتقاد داریم زمانی موفق خواهیم شد که تمامی طیف ها و گروه ها یک یاشولی واحد شوند.

 

شادمهر تصریح کرد:باید انتخابات گذشته آسیب شناسی شود و نقاط و ضعف آن شناسایی گردد چرا هدف ما اتحاد یاشولی ها است و برای تاثیرگذاری بیشتر پا به عرصه می گذاریم و حرف اول و آخر ما اتحاد است.

 

شادمهر گفت:در جلسه اول که میان کاندیداها و نمایندگان گروه های مختلف برگزار شد سه پیشنهاد ارائه گردید که عبارت هستند از 

مذاکره به یاشولی ها در جهت پوشش ضعف ها،تجدد گرایی و اصلاح ساختار است.

راه دوم،تعیین یک گروه یاشولی در نقش نظارتی است به این صورت که گروه ها به صورت برابر در آن نیرو و تاثیرگذاری داشته باشند و راه سوم ایفای همسطح نقش ها است،اگر قرار است گروهی 35 نفر عضو داشته باشد،گروه دیگر نیز باید 35 عضو داشته باشد.

 

شادمهر در پایان تاکید کرد:ما در این نشست شفاف سازی و صراحت لازم را داریم،مستقل فکر می کنیم و به دنبال جذب حداکثری یاشولی ها هستیم،ما از نخبه ها استمداد می طلبیم و دایره این نشست بسته نیست،ما در این نشست افراد را با اصطلاح پیراهن زیر و پیراهن رو تقسیم نمی کنیم و مخفی کاری نداریم و چند نفر در سایه تصمیم گیری نمی کنند و در اتاق شیشه ای جلوی چشمان شما هستیم و کسی پشت پرده دستور نمی دهد.

 

عبدالصمد بردی پور با اشاره به حساسیت موضوی شورای شهر و اختیارات قانونی اعضای شورا گفت:کاندیداهای ادواری گروهی خاص نیستیم و همه ما دغدغه های خاص خود را داریم،دغدغه هایی که در حوزه شهری شدیدتر و مهم تر است.

 

بردی پور با اشاره به برخی القاها به کاندیداهای دور آتی مجلس شورای اسلامی گفت:مشکلی که برای این عزیزان پیش می آید،بیان این نکته است که برخی ها می گویند آینده سیاسی خود را خراب نکنید و سعی دارند با این ترفند ها مانع شرکت کاندیداهای ادواری در برهه های حساس شوند،مردم و پابرهنه های بی ادعا به کاندیداها جایگاه می دهند،اگر زمانیکه به حضور ما نیازی احساس شود،در صحنه نباشیم باید بگوییم خاک بر سرما بکنند.

 

بردی پور تاکید کرد:اینگونه نشست ها و فعالیت ها کمکی به مشارکت حداکثری است،فعالیت هایی که با احترام به خطوط قرمز نظام انجام می شوند.

 

وی گفت:ایراد مجموعه را بگویید ولیکن با اشخاص کاری نداشته باشید،باید اوصاف یاشولی ها حفظ شود،اوصافی که می توان از هر کدام از آنها کتابی نوشت.

 

سلیمان هاشمی با اشاره به نقش بی غیرقابل انکار فضای مجازی در انتخابات گفت:فضای مجازی نقش بالایی در جریان انتخابات دارد و باید از پتانسیل های این فضا استفاده لازم را کرد.

 

هاشمی تاکید کرد:هدف اول و آخر این جمع اتحاد و رسیدن به اجماعی واحد است و اول و آخر سخن ما اتحاد است،هدف سهم خواهی نیست،هدف عدالت خواهی است و در این راه باید از تضارب آرا استفاده شود.

 

وی در پایان تاکید کرد:حقوق مردم و حق انتخاب آنها باید رعایت شود،انتخابات نباید تبدیل به انتصاب شود و پس از ساختار سازی نیز باید به حقوق کاندیداها احترام گذاشته شود.

 

رشید خرمالی نیز تاکید کرد:نباید یاشولی ها تحقیر شوند،نفس کار خوب است ولیکن باید نواقص برطرف شوند،باید این حرکت آسیب شناسی شود و از گذشته ها درس بگیریم.

 

خواجه محمد نیک رفتار،تک صدایی در جامعه را محکوم به شکست و فساد دانست و گفت:لزومی ندارد که این جمع بفکر اصلاح نشست دیگر باشد،بلکه بر عکس اگر بدانند که گروهی آنها را رصد می کنند خودشان به فکر اصلاح خویش خواهند افتاد.

 

مسعود نفس پور نیز پیشنهاد انتخاب یاشولی ها توسط کاندیداها را ارائه کرد که پس از انتخاب یاشولی ها توسط کاندیداها،یاشولی های منتخب کاندیداها را به مردم معرفی کنند که با این طرح با ارائه دلایلی مخالفت شد،وی در سخنانی نیز مدعی شد که ما قبلا تعدد کاندیدا داشتیم و حالا تعدد یاشولی دارم.

 

عبدالله حسین زاده از گروه ایل سارغدی،پیشنهاد تشکیل کارگروه شورای انتخاباتی شورای شهر را ارائه داد،به این صورت که از هر گروه فعال انتخاباتی(حقیقی یا مجازی) حدود 6 نفر دعوت شود و این کارگروه که گام اول اتحاد است،تشکیل شود.

 

ارازدردی گلچشمه با اشاره به تهدیدات‌بالقوه وبالفعل گفت:یکی از بزرگترین مشکلات اجماع واحد تمامیت خواهی برخی از افراد پشت پرده و خفته در سایه است،این افراد در تاریک خانه منتظر دقیقه 90 برای اجرای سناریوهای خویش هستند.

وی خواهان اجماع اصولی با حفظ احترام و حقوق تمامی گروه ها است.

 

قربان محمد ابتهاج به حضور کلیه گروهها درساختار اجماع وآسیب شناسی دوره های قبل تاکید کرد. وی سیگنالهای روبنایی حاضردربحث تجمیع وهدایت امور را از پشت پرده تاسف‌بار اعلام کرد و جسارت حاج مراد بابایی در نام بردن از اسامی سناریستها را ستود.

 

امید گرانبها از گروه ایل سارغدی به پنهان کاری چارت امین اعضا وطرح۳۵به۲۰ وحتی ۳۵به۳۵توسط یاشولیهای سنتی معترض بود.

 

رضا ایری از گروه مجازی همفکری برای ترکمن صحرا،درمورد پیشنهاد۳۵ به۲۰که‌جمعه شب برای اصلاح ساختار یاشولیهای سنتی ارائه شد،به اتحاد ونه رویه‌کار مستقل و تقابل باور داشت ‌وسهل‌الوصول بودن آن را توصیه‌ کرد.

 

بهزاد طبری به مشروعیت و تنومندی‌ کاندیداهای ادواری و متحدین آنها تاکید و ایستادگی،پشتکار‌وقاطعیت درگفتمان و ادامه راه تا نیل به توفیق را توصیه کرد.

 

در این نشست دکتر حمید زیتونلی با اشاره به لزوم برنامه راه برای هرکاری گفت:ما خواهان سهمی از تمامی حقوق های قانونی خویش هستیم و اینگونه نشست ها راهی برای دست یابی به حقوق قانونی مااست.

 

در پایان جلسه عصبانیت و برخورد احساسی امین صیادی با منتقدان آسیب شناس یاشولی ها باعث طرح بحث های دوطرفه در میان حاضران شد.

 

صیادی که قصد کاندیداتوری در انتخابات دور آینده مجلس شورای اسلامی یازدهم را دارد،در سخنانی نسبت به کاندیداهای ترکمن دور گذشته انتخابات مجلس بی حرمتی کرد که به اذعان حاضران با جواب منطقی و مستدل سلیمان هاشمی چاره ای جز سکوت پیدا نکرد.

 

در پایان نشست محمد چوپانی به جمع بندی مباحث مطرح شده پرداخت.

 

شایان ذکر است در این نشست نمایندگان گروه های ماصلاحات اوتورشغی،ائتلاف شهریاران،ایل سارغدی،گروه عبدالصمد بردی پور،نمایندگان و اعضای شاخص گروه های مجازی تلگرامی ادرمن، آغزی بیرلیک گنگشی،تورکمن ایلم،تورکمن صحرا اولکامیز،بیرلشیک توپاری،خدمت ماندگار،همفکری برای ترکمن صحرا به همراه اعضای سایت خبری ترکمن سسی حضور داشتند.

 

در این نشست چهره های شاخصی چون عبدالصمد بردی پور،سلیمان هاشمی،امانقلیچ شادمهر،رشید خرمالی،محمد چوپانی،ارازدوردی گلچشمه،قربان محمد ابتهاج،مشهد بردی کاظمی،نورگلدی گلچشمه،یعقوب نورقلی پور،نورمحمد دانشمند،بهناز ایمری،مشهد بردی سلاق،حکیم کسرقه،احسان تراج،دکتر کیمر تکه،مسعود نفس پور،الیاس پورلی و...حضور داشتند.

 

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر