c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000098.jpeg

ترکمن سسی-یک جوان گلستانی مطلب منتشر شده توسط اداره کل ارشاد اسلامی استان فارس در خصوص مختومقلی فراغی را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از راه اترک،در حالی که سالهاست همه حتی خود اهالی ترکمنستان هم باور دارند که مختومقلی فراغی متولد ایران است و در این مرز و بوم نشو و نما نمود و در همین خاک نیز به دیدار خدا رفت، چرا باید اداره کل ارشاد اسلامی استان فارس، مختومقلی فراغی را شاعر ترکمنستان معرفی کند؟؟

 

یک جوان گلستانی با انتقاد از این نوع ادبیات سایت اداره کل ارشاد اسلامی استان فارس به خبرنگار راه اترک گفت: اگر چه ترکمن های ایران با ترکمن های ساکن در ترکمنستان مشترکات فرهنگی، زبان و ادبیات فراوانی دارند ولی حالا که موضوع ملیت مطرح است، ما معتقدیم که ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خودمان هم افتخار می کنیم.

 

این جوان گلستانی ضمن تقدیر از این هنرمند خوب کشورمان در ساخت تندیس شاعر بزرگ ترکمن گفت: ما از اینکه این هنرمند خوب کشورمان جناب آقای عبدالعلی قصرالدشتی این اثر زیبا را خلق کرده اند از ایشان بسیار سپاسگذاریم.

 

وی ادامه داد: ما معتقدیم که حضرت مختومقلی فراغی، عارف و شاعر شهیر و بزرگ ترکمن ، متولد ایران است، در این آب و خام زندگی کرد، بزرگ شد و در نهایت هم در همین خاک به دیدار خدا رفت.

 

وی در نهایت از مسئولین اداره کل ارشاد اسلامی استان فارس خواست حتما مطلب منتشر شده در سایت خودشان را اصلاح نمایند.

 

لازم به ذکر است که سایت اداره کل ارشاد اسلامی استان فارس در مطلبی که در روز 8 اسفند در خصوص ساخت پیکره ی مختومقلی فراغی، شاعر شهید ترکمن توسط یک هنرمند شیرازی منتشر کرده بود، مختومقلی را شاعر ترکمنستانی معرفی کرد.

 

مختومقلی فراغی، عارف و شاعر شهیر ترکمن در حاجی قوشان از توابع گنبد به دنیا آمد و در روستای آق توقای، از توابع شهرستان مرزی مراوه تپه دار فانی را وداع کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر