c_300_250_16777215_10_images_62020.jpg
ترکمن سسی- خطیب نماز جمعه مسجد هوم بابا آخوند دانشمند با انتقاد از کم توجهی برخی خانواده ها به موضوع اقامه نماز گفت: همان گونه که درباره امور دنیوی فرزندان خود حساس هستید، درباره نماز فرزندان خود بی تفاوت نباشید.


به گزارش خبرنگار تركمن سسي ،شاه محمد آخوند دانش ،خطیب نماز جمعه مسجد هوم بابا آخوند روستای قورپلجه در نماز جمعه امروز ۱۳ اسفند ماه با اشاره به اهمیت پاکی و طهارت در اسلام  و با بیان اینکه ما مسلمانان درباره طهارت و پاکی آداب و رسوم و احکام شرعی داریم مردم را به رعایت دقیق این احکام شرعی توصیه نمود .

 

وی با ذکر احادیثی از نبی مکرم اسلام (ص) ، فضايل و ثواب های نمازهای پنج گانه را متذكر شد و خاطر نشان كرد : پيامبر اكرم (ص) امت اسلام را به قائل به نماز بودن سفارش مي كرد ،بالاخص به صلات الوسطي (نماز عصر) كه  اهميت خاصي دارد.

 

آخوند دانش در ادامه با یاد آوری اینکه مردم در صدر اسلام به فکر نماز و دین بودند و نسبت به امور دنیا رغبتی نداشتند،  گفت :متاسفانه  امروزه وضع برعکس شده است. و این دل بستن به دنیا و ترک نماز برای ما مسلمانان به هیچ وجهی شایسته نیست. مامسلمانان مسولیت داریم و نباید به این اکتفا کنیم که خودمان نماز می خوانیم .بلکه درمورد فرزندان خود  مسولیت داریم تا آنها را دعوت به نماز بکنیم.


خطیب نماز جمعه مسجد هوم بابا آخوند گفت: در مراسمهای مختلف که خیل عظیمی حضور دارند اوقات نماز که می شود فقط تعداد اندکی اقامه نماز می کنند و این قابل قبول نیست ؛ پس ضرورت دارد والدین به این مورد بی تفاوت نباشند تا فرزندانشان تارک نماز نباشند زيرا كه ترك نماز مطابق آيات قرآن و احاديث نبوي عواقب ناگوتري براي فرد و جامعه دارد.

وی با اشاره به اينكه توفيق الهي از مفاهيم بسيار با ارزش در اسلام است گفت : خداوند در آيات متعدد در قرآن كريم به اهل صلات و اهل نماز بشارت رستگاري و دوري از آتش دوزخ داده است و ابراز اميد واري نمود كه توفيق الهي شامل حال همه ما مومنان بشود تا از اهل نماز و اقامه كنندگان نماز باشيم.

شايان گفتن است مسجد هوم بابا آخوند در روستاي قورپلجه در بخش مركزي و در 17 كيلومتري غرب گنبدكاوس واقع است و علاوه بر اهالي روستاي قورپلجه  نمازگزاران متدين روستاهاي اطراف از جمله ديكچه ،يسير گچن ، چاروايلقي و قزاقلي نيز در نمازجمعه در مسجد هوم بابا آخوند شركت مي نمايند.

خطيبان ثابت نماز جمعه در اين مكان حاج عبداله آخوند دانشمند،ميكائيل آخوند بازيار ،محمود آخوند دانشمند ،منير آخوند بنديشه و شاه محمد آخوند دانش هستند.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر