c_300_250_16777215_10_images_62071.jpg

تركمن سسي- مسئول هماهنگی کاروان ایران سرزمین برادری در گنبدکاووس از سفر این کاروان متشکل از نخبگان فرهنگی شیعه و سنی کشور، به استان گلستان خبر داد.

به گزارش تركمن سسي ،صالح کاهانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کاروان ایران، سرزمین برادری باهدف تقویت ارتباطات میان نخبگان فرهنگی شیعه و سنی در ایران و نیز اصلاح تصورات غلط ذهنی ناشی از القائات رسانه‌ های افراطی برای دومین بار به گلستان می‌ آید.
وی یادآور شد: سفر نخست کاروان ایران، سرزمین برادری درسال 93 باحضور برخی نخبگان فرهنگی کشور انجام شد و این کاروان به استان های سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان سفر نمود که اثرات خوبی بر مهمانان و میزبانان این کاروان گذاشت.
کاهانی اضافه کرد: امسال بعد از یک سال وقفه، این کاروان همزمان با استان ‌های کردستان و خراسان رضوی برای بار دوم و طی روزهای 19 و 20 اسفند امسال به استان گلستان سفر می کند.
وی بدون اشاره به جزئیات سفر این کاروان، تصریح کرد: نشست با نخبگان علمی، فرهنگی و رسانه‌ای شرق و غرب استان گلستان، دیدار و گفت‌ و گو با روحانیون و طلاب، حضور در جمع خانواده شهدای منا، تجلیل از شهیده مرجان ناز قلیچی فرماندار فقید بندر ترکمن و تجلیل از مرحوم آخوند عابدی کر نخستین مفسر قرآن به زبان ترکمنی، از برنامه‌های این سفر دو روزه است.
وی اظهار داشت: کاروان ایران، سرزمین برادری، به دنبال تعامل و گفت‌ و گوی نخبگان جامعه ایرانی و توسعه ارتباطات بین نیروهای معتدل شیعه و اهل سنت است.
کاهانی گفت: این ارتباطات میان فرهنگی بدون شک بهترین راهبرد برای مقابله با فتنه ‌انگیزی افراطیون طرفین و بالابردن سطح انسجام اجتماعی است.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر