c_300_250_16777215_10_images_62096.jpg

تركمن سسي - مرزبان جمهوری اسلامی ایران در منطقه اترک از توافق با طرف ترکمنی برای انجام عملیات مشترک لایروبی رودخانه مرزی اترک در محدوده استان گلستان خبر داد.

به گزارش تركمن سسي ،سرهنگ علی احمدزاده فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این توافق در دیدار روز گذشته با مرزبان جمهوری ترکمنستان در منطقه اترک که درخاک ایران برگزار شد، با امضای صورتجلسه ای در این باره حاصل شد.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبات صورتجلسه امضا شده که با حضور کارشناسان فنی ( افسران ژئودز) و امور آب انجام شد، طرفین توافق کردند که اتصال، اندازه گیری و تعیین موقعیت شبکه ژئودزی مرزی مشترک و انجام عملیات نقشه برداری مشترک در چهار مرحله و در هر مرحله نقشه برداری 10 کیلومتر از رودخانه مرزی اترک در مدت 10 روز انجام شود.
به گفته مرزبان جمهوری اسلامی ایران در منطقه اترک، عملیات نقشه برداری از 15 فروردین 96 آغاز و پس از پایان هر مرحله، عملیات لایروبی مشترک با نظارت کارشناسان فنی انجام می شود.
سرهنگ احمدزاده یادآور شد: در این نشست طرف ایرانی با درخواست طرف ترکمن مبنی بر جمع آوری موقتی رسوبات بستر رودخانه اترک در سمت ترکمنستان به صورت سطحی در محدوده مشخص، مشروط به تغییر نکردن بستر رودخانه موافقت کرد.
هنگ مرزی اترک در استان گلستان مسئولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوی اسلامی ایران با ترکمنستان به طول 348 کیلومتر را در محدوده شهرستان های گمیشان، آق قلا، گنبدکاووس و مراوه تپه که بخش هایی از آن را رودخانه مرزی اترک تشکیل می دهد، بر عهده دارد و مرزبانی درجه یک محسوب می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر