c_300_250_16777215_10_images_62160.jpg

ترکمن سسی - با حضور مسئولین استانی و شهرستانی مراسم افتتاح دهکده گردشگری و جشنواره نوروزگاه شهرستان  آق قلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان آق قلا ،عصر امروز دوشنبه هفتم فروردین ماه ، آئین افتتاح دهکده گردشگری و جشنواره نوروزگاه با حضور "محمود ربیعی" معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، "نبی هزار جریبی" نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ، "ابراهیم کریمی" مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ، "امانگلدی ضمیر" فرماندار ، "سید موسی میردیلمی"معاون فرماندار ، "اسمعیل آرخی" بخشدار مرکزی ، "جواد محمدی راد " بخشدار وشمگیر و مسئولین شهرستان آق قلا برگزار شد.
بر اساس این گزارش ، "محمود ربیعی " در این مراسم " گلستان را رنگین کمان اقوام ایران زمین " بیان نمود و همدلی ، همزبانی و حضور وحدت آمیز اقوام مختلف در شهرستان آق قلا و زندگی مسالمت آمیز توام با آرامش و مهربانی آنها را مثال زدنی عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گریزی به رویداد مهم برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا داشتند و مشارکت حداکثری مردم در این دوره را نشانه وحدت همه اقوام کشور در تثبیت و اقتدار نظام اسلامی دانست.
فرماندار شهرستان آق قلا نیز در این مراسم ضمن اشاره به تاکیدات ریاست محترم جمهوری مبنی بر "آماده سازی بستر برگزاری بانشاط نوروز امسال برای مردم" از تلاشهای همه دستگاههای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر و استفاده از تمام ظرفیت های شهرستان در راستای ایجاد نشاط و خدمت رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران نورورزی تشکر و قدردانی کرد.
وی راه اندازی دهکده گردشگری و برگزاری جشنواره نوروزگاه را فرصت بسیار مناسبی برای معرفی فرهنگ و سنن اقوام مختلف ،صنایع بومی و محلی ، توسعه و رونق صنعت گردشگری و همچنین معرفی جاذبه های این شهرستان دانست.
این مقام مسئول در شهرستان ، اهتمام مسئولان در توسعه بخش گردشگری و رونق صنعت توریسم ، اشتغالزائی و ایجاد منابع پایدار درآمدی تاکید نمود و گفت: شهرستان آق قلا به دلیل نزدیکی به مرکز استان و دسترسی آسان آن به خطوط ریلی ، هوایی و زمینی از موقعیت خاصی برخوردار است و می تواند با استقاده از ظرفیت های ویژه فرهنگی و طبیعی که دارد نقش مهمی را در جذب گردشگر و توریست را داشته باشد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان آق قلا از ثبت نام 645 نفر نامزد پنجمین دوره شورهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و تصریح کرد : بي ترديد اين بار نيز به فضل الهي و با همراهي ، بصيرت و آگاهي مردم و همدلی و هماهنگی همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات ، برگ زرین دیگری بر افتخارات شهرستان آق قلا با مشارکت حداکثری همه آحاد مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه رقم زده خواهد شد.
گفتنی است اجرای مراسم سنتی ذکر خنجر، گروه سنتی عربی، کردی و سیستانی ، موسیقی سنتی با اجرای هنرمندان موسیقی و نوازندگان دوتار ترکمن و همچنین مسابقات کشتی سنتی "گورش" از جمله برنامه های مختلف در این مراسم بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر