c_300_250_16777215_10_images_62216.jpg

ترکمن سسی - رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: در چهار شهر گرگان، گنبد کاووس، علی آباد کتول و بندر ترکمن انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، علی اصغر طهماسبی در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان با اشاره به اینکه فعالیت ستاد انتخابات استان از سه ماه گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: از 19 فرآیند انتخابات، تاکنون هفت فرآیند آن انجام شده است.

وی افزود: از عصر امروز وارد هشتمین فرآیند انتخابات می‌شویم که شامل بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و روستا انجام می شود و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی شش حوزه انتخابیه در استان وجود داشت، تصریح کرد: برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان، یک هزار و 625 حوزه اخذ رای را پیش بینی می کنیم.

طهماسبی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال 95، 107 روستای استان کمتر از صد نفر جمعیت دارند که با توجه به این امر، انتخابات شوراهای روستا در آنها انجام نمی‌شود.

وی عنوان کرد: 769 روستای استان کمتر از 1500 نفر جمعیت دارد که شورای آن سه نفره خواهد بود و 169 روستا بیش از 1500 نفر جمعیت دارند که شورای آنها پنج نفره خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان اضافه کرد: در استان گلستان تنها یک کلان شهر گرگان را داریم که جمعیت آن بالای 200 هزار نفر است و با توجه به این، تعداد اعضای شورای آن 9 نفر خواهد بود که در دوره قبلی این تعداد 13 نفر بوده است.

طهماسبی ادامه داد: شهرهای گنبد کاووس، علی آباد کتول و بندر ترکمن، بالای 50 هزار نفر و زیر 200 هزار نفر جمعیت دارند که می‌توانند هفت عضو شورا داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با بیان اینکه در چهار شهر استان انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندرترکمن به دلیل اینکه بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارند، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری در آنها به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 8482 نفر برای انتخابات شورهای شهر و روستا در استان گلستان ثبت‎ نام کرده اند، اظهار کرد: اگر در ثبت نام این دوره اخذ سوء پیشینه نبود قطعاً افراد بیشتری در این انتخابات داوطلب می شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان خاطرنشان کرد: ساز و کارهای قانونی، سلامت، امنیت و مشارکت مردم، چهار رکن برگزاری انتخابات هستند.

طهماسبی خطاب به مسئولان استان گفت: همه ما در تامین امنیت شعب اخذ رای موظف هستیم و نباید بگذایم هیچ‌گونه خدشه محلی بوجود آید زیرا ممکن است این امر به یک مسئله کشوری تبدیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در پایان اظهار کرد: هر جا که استکبار جهانی هجمه‌ای را علیه جمهوری اسلامی بوجود آورده، وقتی صفوف مردم ما را در انتخابات و راهپیمایی‌ها دیده، عقب‌نشینی کرده است./ایسنا

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر