c_300_250_16777215_10_images_62295.jpg


ترکمن سسی - مراسم پیاده روی خانوادگی با حضور پر شور مردم و مسئولین شهرستان مراوه تپه در محل آرامگاه مختومقلی فراغی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، فرماندار شهرستان مراوه تپه در این مراسم گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی شناختن توانمندی ها، پتانسیل ها و ثروتی است که مردم در اختیار دارند.

اسمعیل تاجی اظهار کرد: اقتصاد پایدار در خانواده امنیت را در پی خواهد داشت و قطعاً در اقتصاد مقاومتی نقش بانوان بیشتر است و بانوان همواره باید بر این امر مهم اهتمام داشته باشند تا خانواده هایی سالم در جامعه داشته باشیم.

وی با تأکید بر جلوگیری از به دام افتادن جوانان در دام اعتیاد، تصریح کرد: یکی از اولین راهکارهای کسب ثروت و تأمین اقتصاد پرهیز و دوری از اعتیاد به مواد مخدر است .

فرماندار مراوه تپه در ادامه به خدمات دولت تدبیر و امید و تخصیص 300 میلیارد تومان به شهرستان در طول 3 سال در شهرستان مراوه تپه اشاره کرد و افزود: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید توجه به روستائیان و عشایر به ویژه در شهرستان مراوه تپه دوچندان شده و به عنوان مثال در روستای آق تقه جدید نزدیک به 18 میلیارد تومان در جهت اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از قبیل باغداری هزینه شده است.

تاجی افزود: بحمدالله مشکل آب شرب و حوزه مخابرات روستاها تقریباً مرتفع شده و فاز اول پروژه گازرسانی روستاهای مجاور آرامگاه مختومقلی فراغی و مسیر روستاهای قره گل به زودی آغاز و قطعاً تا پایان سال از نعمت گاز برخوردار خواهند شد .

وی ادامه داد: با آغاز به کار نیروگاه های برق گازی و خورشیدی در بخش تولید برق، شهرستان مراوه تپه به قطب تولید برق تبدیل شده و علاوه بر حل مشکلات حوزه برق شهرستان به صادر کننده برق به سایر نقاط نیز تبدیل خواهد شد .

تاجی به احداث بیمارستان 64 تختخوابی در شهر مراوه تپه هم اشاره کرد و گفت: کارهای اولیه احداث بیمارستان انجام شده و در آینده ای بسیار نزدیک کلنگ زنی شده و تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید .

فرماندار مراوه تپه در پایان از مردم خواست، در مراسم گرامیداشت مختومقلی فراغی که در 14 و 15 اردیبهشت برگزار می شود و همچنین در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همچون ادوار گذشته حضور فعال داشته باشند .

مختومقلی فراغی یکی از بزرگترین شاعران زبان ترکمنی است. وی در سال 1153 هجری قمری در روستای «حاجی قوشان» گنبد کاووس چشم به جهان گشود.

فراغی بعدها سفرهای زیادی به خارج از ایران از جمله به بخارا و خیوه و افغانستان و هندوستان کرد. دیوان سرودههای زیبای او به فارسی و انگلیسی و چند زبان دیگر نیز برگردانده شدهاست.

وی در سال 1198 هجری قمری در کنار چشمه اباساری در دامنه کوه «سونگی داغ» دار فانی را وداع گفت و در روستای «آق تقای» شهرستان مراوه تپه در استان گلستان به خاک سپرده شد.
منبع : ایسنا-منطقه گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر