c_300_250_16777215_10_images_64628.jpg

ترکمن سسی - جشن روز ملی گنبدقابوس شامگاه پنجشنبه با حضور اقوام مختلف ساکن در گلستان در جوار برج قابوس در شهر گنبدکاووس آغاز شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، براساس اعلام مسئولین برگزاری مراسم، قرار است این جشن به مدت دو روز طی روزهای پنج شنبه 9 مرداد و جمعه 20 مرداد ماه از ساعت 19 تا 23  برگزار شود، و طی دو روز برگزاری این جشن هنرمندان اقوام مختلف گنبدی به اجرای برنامه های زیبای فرهنگی و هنری بپردازند.
سالروز ثبت برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان در فهرست آثار سازمان یونسکو به نام روز ملی گنبدقابوس نامگذاری شده است و هرساله جشنی از سوی شهرداری و شورای شهر و با مشارکت برخی ادارات و نهادها از جمله میراث فرهنگی در شهر گنبدکاووس برگزار می شود.

منصور طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس ، احیای تاریخ باستانی گنبدکاووس را هدف برگزاری این مراسم عنوان کرد و افزود: متاسفانه تاریخ این شهرستان به فراموشی سپرده شده است که بایستی با برگزاری جشن های این چنینی آن را در بین مردم بویژه نسل جوان احیا کرد.

شهردار گنبدکاووس در ادامه خاطر نشان کرد: جمعه شب برنامه جشن روز ملی گنبدقابوس با حضور دکتر صادقلو استاندار گلستان برگزار می شود و قبل از شروع این مراسم نیز از تمبر روز ملی گنبدقابوس و تندیس برج قابوس رونمایی خواهد شد.
شهردار گنبدکاووس همچنین از راه اندازی دبیرخانه دائمی روز ملی گنبدقابوس در شهرداری خبر داد.


 

دیدگاه‌ها  

-2 #1 بستام.ع 1396-05-21 10:38
با سلام,در روزهایی که بخشهایی از استان و کشور با بلایای طبیعی روبر هستند،و عده ای از هم استانیها و هموطنانمان داغدار شده اند.آیا بهتر نمی بود که جشنهای این چنینی کنسل می شد.بیایید خودمان را جای هموطنان داغدیده بگذاریم.به هر حال اگر در هنگام بروز چنین مسائلی برای خودمان از بقیه توقع رعایت حال ما را نداشته باشیم،میشه برگزاری این جشن را هم توجیح نمود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر