c_300_250_16777215_10_images_64702.jpg

ترکمن سسی- استاندار گلستان با بیان این که گلستان استانی سیل خیز است، گفت: ۱۱۰ سیل طی ۳۰ سال در گلستان رخ داده است.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری مهر، حسن صادقلو، ظهر پنجشنبه، در دیدار با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء، با بیان این که سالروز آزادی آزادگان، روز شکرگذاری است اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند آزادگان ذخایر، ثروتند و الماس های درخشان هستند و یاد و خاطره آزدگان عبرت آموز است.
وی با تاکید بر این که قرارگاه خاتم در گذشته منشا برکات بسیاری برای استان بود، گفت: سرانه آب استان هزار و ۴۰۰ متر مکعب است و به ۶ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد.
صادقلو تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم استان گلستان بحث آب است که اگر در این زمینه  کار نکنیم در آینده با مشکل مواجه می شویم.
وی با بیان این که گلستان استان حوادث شده، گفت: در ۳۰ سال اخیر بیش از ۱۱۰ مورد سیل داشتیم و مسئله سیل در استان گلستان بسیار جدی است.
وی برآورد آخرین سیل گلستان را ۱۴۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طرح مدیریت جامع سیل نیاز گلستان است.
استاندار گلستان سد را برای استان ضروری دانست و ادامه داد: عنایت ویژه و دستورات ویژه ای از سوی فرمانده قرارگاه خاتم داده شده که ما امید داریم انجام شود.
صادقلو اضافه کرد: سدی چایلی در حوزه مرزی است و اگر ما انجام ندهیم آب به استان همجوار می رود.
وی با بیان این که سد قره چای از مصوبات رئیس جمهور است، گردشگری را از مباحث مرتبط با سد دانست و گفت: ۲۸۰ هزار هکتار در شمال استان زمین متعادل شده برای زهکشی است که این باعث خواهد شد تا ۶۰۰ هزار تن گندم داشته باشیم.
وی با بیان این که در بحث محصول گندم گلستان رتبه دوم کشور را دارد، افزود: به دلیل فقدان صنعت بزرگ به لحاظ اشتغال ناقص رتبه اول هستیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر