c_300_250_16777215_10_images_65460.jpg
تركمن سسي - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: میزان خودزنی‎ها در جامعه جای گله‌مندی دارد، نادیده‌گرفتن و اهانت کردن سرمایه‌های اجتماعی جای گله‌مندی دارد و این رفتارها در طراز جامعه اسلامی نیست.


به گزارش تركمن سسي به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‎الاسلام علی‎اصغر فضیلت امروز در جمع ناشران کتاب استان گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه به لحاظ شرایط ملی، منطقه‌ای و جهانی در اوضاع خاصی به سر می‎بریم بیش از هر زمانی نیاز به انسجام، اتحاد، همدلی و همزبانی وجود دارد کما اینکه این عنوان در قالب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری نیز مطرح شد.
وی تصریح کرد: قطعا نکاتی از سوی بالاترین مقام یک نظام سیاسی ارائه می شود نباید فقط در قالب شعار باقی بماند بلکه باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود تا آن شعار را تبدیل به گفتمان غالب جامعه کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: اما جای این گله‌مندی وجود دارد، با توجه به پیشینه فرهنگی که به آن افتخار می‌کنیم، ما یک پیشینه فرهنگی چهارده قرن «از لحاظ دینی» داریم و یک پیشینه فرهنگی حدود ۳ هزار ساله داریم که به پیشینه فرهنگی ملی ما برمی‌گردد از هر جهت که حساب کنیم چه دینی، ملی و یا ترکیبی از این دو تراز کار کرد و رویکردمان با پیشینه آن سازگاری ندارد.
فضیلت بیان کرد: میزان خودزنی‎ها در جامعه جای گله‌مندی دارد، نادیده‌گرفتن و اهانت کردن سرمایه‌های اجتماعی جای گله‌مندی دارد و این رفتارها در طراز جامعه اسلامی نیست، قطعاً این نوع کارکرد از ناحیه رسانه‌ها با هر عنوانی که بخواهد صورت بگیرد هزینه‎های سنگینی را بر روی نظام خواهد گذاشت و آب به آسیاب دشمن ریختن به حساب می‌آید.
وی گفت: مجموعه این سخنان مفهوم‎اش این نیست که باب نقد باید محدود شود؛ نقد مشخص است، در کلام امام صادق (ع) آمده است که بهترین برادرانم در نظر من کسانی هستند که عیب‎های مرا به من هدیه دهند در اینجا نیامده که عیب‎های مرا چماق کنند و بر سرمان بکوبند که این در قاموس فرهنگ ما وجود ندارد.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: به عنوان خادم کوچک حوزه فرهنگ و هنر استان از اهالی قلم و کسانی که می‎توانند با قلم و بیان و گفتارشان در راستای تقویت همدلی و همزبانی به منظور ارتقای سطح اقتدار ملی گام بردارند تقاضا دارم در این زمینه ورود کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر