c_300_250_16777215_10_images_65471.jpg


 
تركمن سسي - امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز در قرآن کریم، برضرورت ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در جامعه اسلامی تاکید کرد.


به گزارش تركمن سسي به نقل از خبرگزاري ایرنا، آخوند عبدالباسط نوریزاد روز چهارشنبه در سومین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز و فضای مجازی که در مینودشت برگزار شد، اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت، علما و روحانیون و مسئولان باید در صف اول نماز و نیز نماز جمعه باشند.
وی گفت: علما و مسئولان الگوی مردم هستند و اگر در هنگام اذان در نماز جماعت اداره یا مسجد شرکت کنند دیگر اقشار مردم نیز برای حضور در نماز تشویق و ترغیب می شوند.
آخوند نوریزاد با بیان اینکه در قرآن کریم آیات زیادی درخصوص نماز و اقامه آن آمده است که نشان از اهمیت و جایگاه نماز است اضافه کرد: نماز پس از ایمان به خدا والاترین عمل در زندگی فردی و اجتماعی است.
وی تصریح کرد : نماز اظهار بندگی و عبودیت به خداوند است و باید مورد توجه جدی همه اقشار جامعه قرار گیرد زیرا اولین سوال در قیامت از نماز است.
در این مراسم که برخی مدیران کل و علما و روحانیون شیعه و سنی استان گلستان حضور داشتند، امام جمعه مینودشت نیز در سخنانی ضمن قدردانی از متولیان برگزاری این اجلاس، بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز درجامعه تاکید کرد و گفت: برای ترویج این فرهنگ خانواده ها، معلمان، رسانه ها و حاکمیت باید تلاش کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی افزود: علاوه بر ترویج فرهنگ نماز درجامعه باید نمازخانه های مناسب نیز در جای جای ایران اسلامی احداث شود.
وی استفاده از فضای مجازی در ترویج فرهنگ نماز درجامعه را ضروری دانست و گفت: امروز فضای مجازی به فضای عینی تبدیل شده و باید از این فرصت در گسترش فرهنگ نماز استفاده کرد.
حجت الاسلام حسینی هم چنین با تبریک شکست داعش اضافه کرد: این پیروزی بزرگ را باید جشن گرفت زیرا اگر داعشی ها باقی می ماندند لطمات جبران ناپذیری به جامعه اسلامی وارد و قبور ائمه اطهار (ع) را تخریب می کردند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر