c_300_250_16777215_10_images_65596.jpg

ترکمن سسی – در سال های اخیر با راه اندازی دارالقرآن ها و دارلتحفیظ ها در ترکمن صحرا آموزش های قرآنی توسعه چشمگیری داشته است و با انس بیش از پیش نوجوانان و جوانان منطقه با قرآن ،  قاریان و حافظان توانمندی ظهور کرده اند.


با استقبال از این حرکت افتخارآفرین و با امید به اینکه آموزه های قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان منطقه هرچه بیشتر خود را نشان بدهد ، قصد داریم به تدریج این نسل از قاریان و حافظان منطقه را بیش از پیش برای مخاطبان معرفی نماییم.


این پایگاه خبری در اولین گام در این راستا ، معرفی خود نگاشت قاری خوش صدا عبدالخالق سعدی را برگرفته از عالمان ترکمن صحرا منتشر می کند.

استاد حافظ عبدالخالق قاری سعدی
اینجانب عبدالخالق سعدی فرزند محمددردی ساکن روستای عزیزآباد. پدر و مادر اینحانب خواهرزاده استاد قرائت مرحوم آنه محمدقاری عزیزآبادی می باشد ، پدر اینجانب نیز از قاریان خوش صوت در زمان آنه محمد قاریشان به بلبل قاریشان معروف بوده است .

اینجانب در 6 شهریور سال۱۳۶۰بدنیا آمده ام . دوران کودکی را در مکتبخانه های قرآنی که توسط فرزند استاد آنه محمدقاری برگزار می شد قرآن آموخته و ایام نوجوانی را در جوار پدر بزگوار خود بوده ، از آموزه های ایشان بهره مندشدم . دوران جوانی در شهرکلاله مشغول به تحصیل علوم روز و جدید بوده و به آموختن قرائت و حفظ قرآن و نیز دروس علوم دینی مشغول شدم .

و بعد از اتمام دروس دبیرستان به خدمت سربازی رفته و در آن جانیز در مسابقات قرآن که برگزار می شد مقاماتی کسب نمودم . و در همان زمان نیز به حفظ آیات قران کم و بیش مشغول بودم . بعد از اتمام سربازی خداوند توفیق داد که بصورت تخصصی حفظ قرآن را در محضر استاد ارازگلدی قاری خوجملی در حوزه علمیه  دارالحفاظ رحمانیه عرب سورنک در مدت یکسال و شش ماه به اتمام رساندم . صوت و لحن را در محضر اساتیدی مجرّب از تهران و گنبدکاووس بصورت تخصصی آموختم . قبل از حفظ کامل قرآن از محضر استاد نورجان قاری قرآئت قران را بصورت مجوّد آموخته بودم .
بعد از اتمام حفظ کل قرآن در همان حوزه یکی دو سال مانده در امر آموزش قرآن مشغول شدم و بعد از آن به گنبدکاووس برای ترویج قرآن کوچ نموده و در روستای همجوار گنبد؛حاجیلرقلعه در مسجدحمزه سیدالشهداء مشغول به آموزش قرائت قرآن و صوت و لحن شدم.


در مسابقات استانی و شهرستانی بسیاری شرکت کرده و مقاماتی را کسب نموده ام ، درحال حاضر نیز مشغول به آموزش قرآن در همان مسجد بوده و همچنان به تلاوت در محافل مختلف مشغول و در خدمت عاشقان قرآن کریم می باشم .
والسلام علیکم ورحمة الله

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر