c_300_250_16777215_10_images_65641.JPG

تركمن سسي – دومين نشست هم‌اندیشی فعالان فضای مجازی با موضوع آسیب‌های اجتماعی و حقوق شهروندی با رويكرد آسيب هاي اجتماعي كوكان كار و بازمانده از تحصيل ،شامگاه سه شنبه 21 آذر با حضور مسئولان و فعالان این حوزه در گرگان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار تركمن سسي ،در اين نشست عبدالرضا چراغعلي مدير كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري با اشاره به آمار بالاي معلوليت در استان گلستان كه حدود دو برابر آمار كشوري است، اظهار كرد: افراد فرهيخته و سازمان هاي مردم نهاد و فعالان اين حوزه در حل آسیب‌های اجتماعی بسيج شده اند و كمك هاي ارزشمندي مي كنند ، ولي به علت حجم بالاي كار، اين تلاش ها گم مي شود به عبارت ديگر اين كارها متناسب با نياز جامعه هدف ما نيست و بايد بيشتر كار بكنيم.
مديركل امور اجتماعي استانداري گلستان افزود: 20 هزار کودک بازمانده از تحصیل در گلستان وجود دارد كه از اين تعداد 17 هزار و۶۰۰ نفر کودکان بازمانده از تحصيل مورد تایید آموزش و پرورش استان قرار دارند و از طرفي با توجه به بحث حاشيه نشيني دستيابي به آمار دقيق همه كودكان هدف و كمك به آنها مشكل مي شود.
مديركل اجتماعي و فرهنگي استانداري افزود: از سوي مديران ارشد كشوري استان گلستان مدل موفق در ايجاد مدرسه براي كودكان كار و بازمانده از تحصيل معرفي شده است و اين موضوع وظيفه ما را در قبال حل مسائل و آسيب هاي اجتماعي كوكان كار و بازمانده از تحصيل سنگين تر مي كند.
در اين نشست يكي از فعالان حوزه كودك نيز گفت: بهرحال در مركز استان امكانات نسبت به ساير مناطق استان بهتر است ، ببينيد در شهرها و مناظق كمتر توسعه يافته استان به ويژه در نواحي مرزي كودكان هدف بسياري نيازمند آموزش وجود دارند و به آنها هم توجه ويژه اي شود.
در اين نشست مديران و فعالان اين حوزه  در خصوص رويكردهاي اين نشست برای کاهش آسیب ها و شناسایی و فراهم نمودن شرايط بازگشت کوکان بازمانده از تحصيل هم انديشي نمودند.
حمیده روحی بانوی روشندل گلستانی دانش آموخته رشته حقوق و مشاور استاندار در كارگروه حقوق شهروندي استانداري گلستان از حاضرين در اين نشست بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر