c_300_250_16777215_10_images_65659.jpg

ترکمن سسی- حاج عبدالباسط آخوند نوریزاد در نماز جمعه امروز ۲۴ آذرماه در مصلی بزرگ نماز جمعه گفت: مردم با رعایت شریعت اسلامی و قانون حق و حقوق یتیم را ادا کنند و نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشند.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار کرد: در حال حاضر در جامعه ما موارد متعددی از عدم رعایت حق یتیم و پرونده های دعواها و اختلافات بر تقسیم مال یتیم و صغیره وجود دارد و این برای جامعه ما برازنده نیست.
وی تصریح کرد: تعددی به مال یتیم و بی اعتنایی به آن موجب عذاب الهی است و پیامبر گرامی نیز مکرر به رعایت حقوق یتیم سفارش کرده و قانون نیز خوردن مال یتیم را نهی می کند.
امام جمعه گنبد تاکید کرد: مردم نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشند و اگر در تقسیم ارث و میراث صغیره در میان باشد حتما از طریق دادگاه و با تعیین قیم اقدام شود و چنانچه اموال ارثی صغیره به صورت سنتی ، مصلحتی و کدخدامنشی تقسیم شود در آینده در صورت اعتراض و عدم رضایت آن یتیم، فاقد اعتبار و موجب اختلاف و طرح دعوی می شود.
آخوند نوریزاد خاطر نشان کرد: اگر تقسیم ارث صغیره بدون تشریفات قانونی انجام شود در آینده زمینه ای برای اختلافات و دعواهای خانوادگی و فامیلی می شود همانگونه که ما در حال حاضر شاهدیم بسیاری از اختلافات از این دست است.
آخوند نوریزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رواج جادو و رمالی در جامعه گفت: یک سری آدم های نااهل و حقه باز با فریب افراد ساده لوح با نوشتن دعا و طالع بینی کاسبی می کنند و مسائلی را برای جامعه ایجاد می کنند که آدم از بیان آن شرم دارد.خانواده ها و بخصوص زنان باید آگاه باشند که اینها فریبکار و کلاهبردار هستند و رسول الله نیز مردم را از مراجعه به آنان نهی کرده است.
وی تصریح کرد: مسلمان در امور زندگی اگر به خدا توکل بکند ،کافی است. آدم مومن و با ایمان به جادو و جمبل باور ندارد. افرادی که به اینگونه شیادان کاسب مراجعه می کنند علاوه بر ضرر مادی ،ایمان خود را نیز از بین می برند و هبچ گره ای نیز از مشکلاتشان نیز باز نمی شود.

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد 1396-09-24 17:50
متاسفانه بسیاری از زنان ترکمن چه از شهر یا روستا به اینگونه موضوعات رو م آرن و در جامعه ما این مورد از واقعیات زندگی در ترکمن صحراست..فقر فرهنگی و عدم اعتقادات ریشه دار و بیسوادی علل این گرایش هاست.انتظار است مسئولین این کاسبان شیاد را شناسایی و با اونا برخورد بکنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر