c_300_250_16777215_10_images_65672.JPG

ترکمن سسی- مسکن مهر شهرستان کلاله که شامل دو سایت و جمعا 480 واحد مسکونی می باشد ، اردیبهشت ماه سال 91 افتتاح شد و با توجه به دردسرهای فراوانی که هم برای ساکنین و هم برای مسئولین ایجاد کرد یکی از پروژه های ناموفق بود.


مسکن مهر کلاله در طی این سال ها حاشیه های زیادی داشت و صدای اعتراض بسیاری از ساکنین این مجتمع ها را در آرود و پیگیری ها برای سرو سامان دادن به آن تاکنون چندان نتیجه مطلوبی نداشته است.
ساکنانی که به امید داشتن خانه ای آبرومند با هزاران امید و با زحمات فراوان پول های خود را برای تهیه مسکن مهر هزینه کردند و پس از سالها صبر و انتظار خانه ای که نصیبشان شد با خانه ی مورد انتظارشان خیلی فاصله ها داشت.
حاشیه های پروژه ای که روی تپه و خاکهای سست بنا شده بود و نظارت های فنی لازم زمان احداث آن انجام نشده بود زمانی آغاز شد که پس از گذشت چند سال در بعضی از بلوک‌های آن ترک‌های عمیق دیوار و نشست ساختمان مشاهده شد.
خبرنگار ما در روزهای اخیر برای دیدن آخرین وضعیت مسکن مهر کلاله سری به این مجتمع های مسکونی زده و با تعدادی از ساکنین آن گفتگو کرد.

ساکنان امنیت جانی ندارند!
حسن شهرياري يكي از ساكنين شهرك مسكن مهر كلاله می گوید: در سالها و ماه های گذشته کارشناسان آمدند و تعداد 11 تا 12 بلوك مشکل دار شناسايي شده و گفتند برای ایمن سازی انها باید تخلیه بکنیم.مردم اينجا از سر ناچاري ساكن هستند و امنيت جاني ندارند. ساکنان توان اجاره مسكن در داخل شهر را ندارند و نمی توانند آن را تخلیه کنند و مجبور هستند با اين شرايط زندگي بكنند. ما انتظار داريم مسئولين شرایط ما را درک بکنند و تدبیر بکنند و به ما خدمات بدهند.
این شهروند ساکن در مسکن مهر کلاله ادامه می دهد:نماينده مجلس هم پيگير بود ولي تاكنون ما نتيجه اي نديديم.مردم ساكن اينجا اكثرا كارگر و قشر كم درآمد هستند.واقعا اين شرایط سخت زندگی که در آن امنیت جانی نداریم گناه دارد. مسئولين بيايند رسيدگي بكنند.انتظار همه ساكنين اين هست كه رسيدگي بشود.

مردم سر زمستان کجا بروند؟
مهدي جامي  که خود را نماينده ساكنين در سايت 2 مسكن مهر معرفی می کند می گوید: مردم سال 1385 به بهانه اينكه دولت مسكن ارزان ثبت نام می کند آمدند و تا خانه ها تحويل بشود دوبار تمديد شد و به علت آماده نشدن واحدها خیلی ديرتر از موعد اعلامی واحدها را تحويل دادند .با طولانی شدن ساخت واحدها و نوسانات قیمت ها از اول این واحدها برای ما گران تمام شد. وقتي هم تحويل گرفتيم نواقص و ايرادات زيادي داشت و براي هر واحد ساكنين دست كم حدود 10 ميليون تومان خودشان هزينه كردند تا آماده سكونت بشود. شيرآلات ، كابينت ،كمد ديواري و ... نداشت.


این شهروند با نگرانی از این وضعیت گفت:مسئولیت از نماینده و فرماندار و ... همه آمدند،عکس گرفتند و دیدند و رفتند ، ولی تاکنون هیچ نتیجه ای ندیدیم.مردم سر زمستان كجا بروند؟ این ساکنین با هزاران امید هزینه کردند و این واحدها را تهیه کردند.مردم سرپناه امن مي خواهند. مشکلات این جا آرامش خانواده ها را سلب کرده است.
این ساکن مسکن مهر با اشاره به اقساط وام این واحدها ادامه می دهد:مردم با جان و دل اقساط خود را مي دهند ولي براي مسكن امن نه براي خانه هايي كه بعد دو سه سال تخريبي مي شود.

زمین جایگزین مشخص شده است
محمد سراواني رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان كلاله نیز در این مورد به خبرنگار گفت: ۷۲ واحد در ۱۲ بلوک این مجتمع ها برای ایمن سازی باید تخلیه بشوند.البته هنوز 50 واحد تخلیه نشده است.به واحدهايي كه تخليه كردند با مساعدت اداره كل راه و شهرسازي گلستان زمين جايگزين تعيين شده ولي هنوز تحویل آنان نشده است.راه و شهرسازي علاوه بر آن سهم آورده واحدهايي كه تخليه كردند مبلغي هر واحد حدود 10 ميليون تومان از طرف اداره كل پرداخت کرده است.
سراوانی خاطر نشان کرد: تاكنون 22 واحد با ميل خود تخليه نمودند ولی 50 واحد همچنان سکونت دارند.ما اين امتياز را براي واحدهاي تخليه شده قايل شديم كه شريك مشاعي زمين و قطعه ی مورد نظرشان را زمین پیشنهادی ، خودشان انتخاب بكنند.زمين به صورت مشاعي هر قطعه به دو نفر تحویل خواهد شد.


بهرحال امیدواریم دغدغه های ساکنین مسکن مهر کلاله را مسئولین به خوبی درک بکنند و پیگیری های مسئولین نیز در نهایت رضایت شهروندان ساکن در این مجتمع ها را جلب بکند.


گزارش: عاشور اتکپور - خبرنگار ترکمن سسی 1396/09/23

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر