c_300_250_16777215_10_images_65720.jpg

ترکمن سسی- امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس گفت: بیت المقدس یکی از شهرهای مهم اسلامی و قدس شریف در دل همه مسلمین جهان جای دارد و متعلق به موحدین است نه صهیونیست ها و مشرکین.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مصلی بزرگ نماز جمعه اهل سنت گنبدکاووس ،حاج آخوند عبدالکریم جاور اول دی ماه 96 در سخنان پیش از خطبه نماز عبادی جمعه در واکنش به رسمیت شناختن قدس از سوی رئیس جمهور آمریکا به عنوان پایتخت اسرائیل اظهار داشت: شهر بیت المقدس شهر انبیاء الهی و مسجد القصی محل معراج رسول الله (ص) به طبقات علیا می باشد.


وی با بیان اینکه این مکان با فضیلت از جایگاه ویژه ای در نزد مسلمانان برخوردار است اظهارداشت: مسجد الحرام، مسجد النبی و مسجد الاقصی مساجدی هستند که از اعتبار و مقام والایی در بین موحدین برخوردار است و پیوسته و در طول تاریخ غیرتمندانه توسط خلفایی چون عمر(رض) و سردارانی چون صلاح الدین ایوبی حفظ شده و همچمنان حفظ  خواهد بود.


خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهارداشت: اینکه اکنون شهر بیت المقدس خود سرانه توسط یک شخص و خواست عده ای قلیل به پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته می شود هیچ جایگاهی چه جهان اسلام و چه در جامعه جهانی نداشته و نخواهدداشت.


حاج آخوند عبدالکریم جاور اظهار داشت: معدود کشورهایی که با سیاست های آمریکا و اشغالگران صهیونیست همراه شده اند، تنها بواسطه واهمه از قدرت و یا تطمیع شان از سوی آمریکا و صهیونیسم جهانی است.

          
وی اظهارداشت: قدش شریف جزء لاینفک فلسطین است و همگام با مسلیمن جهان مخالفت خود را با تصمیم غیر قانونی، تحریک آمیز و یکجانبه آمریکا اعلام می نماییم.


ایشان در بخشی از سخنان خود به بیان اهمیت مسجد در کلام الهی و رویات از حضرت محمد (ص) پرداختند و اظهار داشتند: مسجد از جایگاه ویژه و رفیعی در نزد مسلمین برخوردار است و محل سجده در برابر عظمت خداوند، نیایش و خدمت در راه الهی است.


وی تصریح کرد: مسجد خانه خدا در زمین و دارای حرمت و معیارهای خاص خود است و رعایت کردن این امور باعث افزایش ایمان، وحدت مسلمین و رحمت خداوند می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر