c_300_250_16777215_10_images_65882.jpg

تركمن سسي- استاندار گلستان از کافی نبودن بودجه استان بخصوص آموزش و پرورش در سال ۹۷ خبر داد و گفت: صندلی ها باید در اختیار افراد شایسته قرار گیرد.

به گزارش تركمن سسي به نقل از خبرگزاري مهر، سید مناف هاشمی، عصر چهارشنبه، در جلسه شورای آموزش‌وپرورش گلستان، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش تنها به وزارت آموزش‌وپرورش تعلق ندارد و تمامی ابزارها استان در اختیار آموزش‌وپرورش است.
وی اضافه کرد: استعدادیابی‌ها و کم شدن ترک تحصیل در استان و برگزاری جلسات منظم در این راستا نشان از عزم جدی مدیران دارد، اما مشکلاتی وجود دارد که باید در سطح کلان حل شود.
هاشمی با بیان این‌که امیدواریم با تغییر و تحولات رخ داده در آموزش‌وپرورش این مسائل حل شود، تصریح کرد: یکی از مسائل دغدغه بودجه سال ۹۷ آموزش‌وپرورش است که تصور می‌شود این اعتبارات تنها ۱۱ ماه را پاسخگو است و ما در اسفندماه که خود دو ماه محسوب می‌شود دچار مشکل خواهیم شد.
استاندار گلستان تأکید کرد: با این کار فشارها استانی و مدیران درگیر می‌شوند و باید تدابیری اتخاذ شود تا روند به شکل سابق ادامه یابد.
وی گفت: کل استان در خدمت آموزش‌وپرورش است و اگر نیاز به شرکت و حمایت دستگاه خاصی در این جلسات است باید آن‌ها هم در جلسات حضور یابند.
هاشمی با بیان این‌که مدیران ما باید از سمت وزارت حمایت شوند تا فکر نکنند تنها هستند، ادامه داد: می‌توان از ظرفیت خود آموزش‌وپرورش هم استفاده کرد، با برخی از مدارس می‌توان پنج مدرسه ساخت.
دانش آموزان فرق بین اعتراض و ساختارشکنی را بفهمند
استاندار گلستان افزود: هر دستگاهی باید به طریقی به این نهاد کمک کند، چرا باید بچه‌های ما نفهمند مردم چرا در خیابان علیه اغتشاشگران شعار دادند؟ آن‌ها باید هوشمندانه تصمیم بگیرند و فرق بین اعتراض با ساختارشکنی را بفهمند و این با استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی اتفاق می‌افتد.
وی در مورد نقش خود در خیران ورزشی کشور اشاره کرد و گفت: خیران مدرسه‌ساز هنر مدیران و هنر استان است و رقم ۱۰ میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون رقم کمی است.
هاشمی به مشکلات اجتماعی موجود در استان از جمله شرارت و استعمال مواد مخدر اشاره و اضافه کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی به آموزش‌وپرورش کمک کنند می‌توان این موارد را کاهش داد.
وی به رتبه یک استان در پرداخت زکات اشاره کرد و نقش مدیران را در آگاهی و دعوت مردم به مدرسه‌سازی مهم دانست.
هاشمی گفت: برخی از مدیران توانمندی و پیگیری خود را در فصل بودجه نشان دادند و وقتی شعار ما این است که اثرگذار باشیم، باید صندلی خود را برای افراد توانمند در نظر بگیریم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر