c_300_250_16777215_10_images_66093.jpg

ترکمن سسی- نفر نخست رنکینگ والیبال ساحلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: والیبال ساحلی نیازمند توجه ویژه مسئولان است و علاقه دارم به تیم دانشگاه آزاد اسلامی بازگردم.

به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری آنا ، نفر نخست رنکینگ والیبال ساحلی کشور با تأکید بر لزوم حمایت ویژه مسئولان از این ورزش از علاقه خود برای بازگشت به تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول خبر داد.
بهمن سالمی والیبالیست ملی پوش کشور و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از سختی‌های فعالیت قهرمانی در ورزش والیبال ساحلی سخن گفت؛ سالمی معتقد است والیبال ساحلی رشته مظلومی است که نیاز به حمایت مسئولان دارد. وی در این گفت‌وگو از علاقه خود برای بازگشت به تیم واحد علی آباد کتول نیز سخن گفت. در زیر گفت‌وگوی آنا با سالمی را می‌خوانید.


*لطفاً خودتان را معرفی کنید.
-بهمن سالمی هستم، متولد سال ۱۳۶۸ در شهرستان اینچه برون استان گلستان و ساکن شهرستان گنبد کاووس. متأهل هستم. تقریباً هفت سال است که در رشته والیبال ساحلی فعالیت می‌کنم و قهرمانی آسیا در سال 2017، قهرمانی سال 2015 در کی اف، نایب قهرمانی مسابقات المپیک ساحلی در کشور تایلند، کسب مقام سوم جهان در مسابقات تور جهانی مراکش و 15 مقام قهرمانی کشور و نیز دو مقام شاخص اول در مسابقات دانشگاه آزاد اسلامی در کیش و بوشهر را در کارنامه دارم.

*چطور شد که وارد این رشته شدید و مشوق‌های شما چه کسانی بودند؟
-من از کودکی علاقه خاصی به والیبال داشتم و قبل از خدمت سربازی در گنبد نزد آقایان «طاهر قره داشلی» و مرحوم «نوری آزمون» والیبال سالنی را تمرین می‌کردم؛ سال ۱۳۹۰ پس از پایان خدمت سربازی برای مسابقه در قالب تیم مینودشت به آق قلا رفته بودم که بعد از مسابقه همه بزرگان والیبال ساحلی مانند پرویز سن سبیلی، رحمان رئوفی و عظیم جزیده و ... را در زمین ساحلی امام خمینی(ره) این شهر مشغول تمرین دیدم. با توجه به اینکه به والیبال ساحلی بسیار بیشتر از سالنی علاقه پیدا کرده بودم به آقای سن سبیلی(مربی وقت تیم استان) گفتم «آیا می توانم بنده هم در کنار شما تمرین کنم؟» دقیقاً یادم است که با خنده به من گفت: «بعد از ما نوجوانان تمرین می‌کنند و شما هم با آنها تمرین کنید.» اینطور شد که با «بهنام توکلی»، «حامد میرزاعلی» و دوستان دیگر آشنا شدم و با همدیگر قرار می‌گذاشتیم و خودمان مدتی تمرین می‌کردیم.


*فکر می کردید روزی برسد که قهرمان آسیا شوید یا در تیم ملی بازی کنید؟
-یکی از آرزوهای خردسالی من راهیابی به تیم ملی و قهرمانی آسیا بود که شکر خدا در زمان خیلی خوبی به این آرزو رسیدم. در این سال‌ها این مطلب را فهمیدم که در ورزش چیزی نشد ندارد و هرکس در هر رشته‌ای که هست باید با پشتکار و اراده قوی برای کسب موفقیت تلاش کند.
*چند سال رنکینگ اول ایران دست شماست؟
-تقریباً شش سال است که رنکینگ اول ایران را به همراه هم تیمی عزیزم کسب کرده‌ایم و در آسیا و اقیانوسیه نیز پس از کشور قطر و استرالیا در جایگاه سوم قرار داریم.
*بازی کدام بازیکن والیبال را دوست دارید و به آن خیلی علاقه‌مندید؟
-فرهاد قائمی که تقریباً در یک رده سنی هستیم و در یک دوره با هم همکلاس بودیم.
*رابطه شما با سفر و اردوهای تدارکاتی چطور است؟
-اوایل خیلی علاقه‌مند به سفر بودم و به هرگونه مسابقه حتی تدارکاتی و دوستانه می‌رفتم. پس از ورودم به تیم ملی الف و ازدواجم، شرایط و تمرینات فشرده‌تر شدند و گاهی اوقات دلتنگی و خستگی سفرها آزارم می‌داد اما به عشق کشورم با جان و دل تحمل می‌کردم تا بتوانم برای کشور افتخار کسب کنم.
*چقدر اهل درس و دانشگاه هستید و اکنون در چه رشته و چه مقطعی ادامه تحصیل می‌دهید؟
-رابطه خوبی دارم(باخنده). اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت اماکن و تأسیسات ورزشی واحد علی آباد کتول هستم و این ترم هم در حال پیگیری و انجام کارهای پایان نامه‌ هستم که ان‌شاءالله بزودی دفاع خواهم کرد.
*از اینکه دانشجوی این واحد دانشگاهی هستید چه حس و حالی دارید؟
-حدوداً 6 سال است که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول دانشجو هستم و همه مقاطع تحصیلی دانشگاهی‌ام را در این واحد گذرانده‌ام. در این مدت با استادان و دوستان خوبی آشنا شدم که همگی برای من عزیز هستند؛ با توجه به اینکه شهرستان علی آباد کتول از لحاظ جغرافیایی دارای موقعیت خوبی در استان گلستان است و فضای بسیار مثبت و پر انرژی این واحد دانشگاهی احساس شور و شعف می‌کنم که در چنین مکانی تحصیل می‌کنم.
*برخورد هواداران و هم دانشگاهیان با شما چگونه است؟
-همه دوستان و استادان و حتی دانشجویان نسبت به من خیلی لطف داشتند و من نیز خیلی چیزها از آنها یاد گرفتم که ان‌شاءالله بتوانم در آینده به نحو احسن از آنها استفاده کنم.

*دوست دارید با تیم میکامال تمدید کنید یا به پیشنهادات دیگر فکر می‌کنید؟
-بله! من امسال برای تیم میکامال کیش بازی می‌کردم. شکر خدا، باشگاه تقریباً به همه تعهداتش عمل کرد و ان‌شاءالله که بتوانیم سربلند از مسابقات بیرون بیایم و قهرمان لیگ شویم. اما با توجه به اینکه من دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول را خانه دوم خودم می‌دانم و سال گذشته که برای تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول بازی می‌کردم به قهرمانی کشور دست یافتم، باز هم خیلی مشتاق هستم اگر پیشنهادی از سمت واحد علی آباد کتول شود برای دانشگاه بازی کنم.


*برنامه خاصی برای آینده ورزشی خود دارید؟
-اکنون در سن 29 سالگی در نقطه اوج والیبال خود با قدرت و دقت، برنامه‌هایم را انجام می‌دهم تا به بزرگترین هدفم که رسیدن به المپیک است رسیده و برای کشور عزیزم افتخار کسب کنم.
*حقوق و مزایای شما چطور است؟
-والیبال ساحلی ایران با ظرفیت بالایی که دارد یک رشته مظلوم واقع شده و این رشته نیازمند نگاه و توجه ویژه مسئولان ورزشی است. حقوق خوبی مثل والیبال سالنی نداریم و در شرایط سخت تمرین می‌کنیم ولی خدا را شکر می‌گذرد و من فقط به دلیل عشقی که به والیبال ساحلی دارم تا الأن مقاومت کردم.
*چرا نام شما در لیست مسابقات جهانی کیش نیست؟
-امتیاز خیلی بالایی داشتیم و می‌توانستیم در جدول اصلی مسابقات بازی کنیم اما به دلیل عدم حمایت مسئولان و فدراسیون شانس حضور در این مسابقات را از دست دادیم.
*و سخن پایانی...
-دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با تجربه‌ سی ساله علاوه بر گسترش کمی و کیفی در همه عرصه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی قابلیت بسترسازی برای تربیت و پرورش نیروهای متخصص ورزشی را دارد چرا که بدون شک نیمی از جوانان ورزشکار کشور دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند.
گفت‌وگو از محمود سلطانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر