c_300_250_16777215_10_images_66104.jpg

تركمن سسي- يادداشت نويس تركمن آتا گوگلان در يادداشتي در پايگاه خبري توركمن 24 به تحليل اعتراض گروهي از فعالين تركمن به انتصاب اخير معاون عمراني استاندار و نيز بررسي پيشينه برخي انتصابات تركمن ها در استان پرداخته است.


مهمترین اعتراض صورت گرفته به این انتصاب، به گروهی از ترکمن ها ی پرسر و صدا مربوط می شود که شاکله ی اصلی آنها به یاشولی های گنبد می رسد گروهی که در پی این انتصاب «وا مصیبتا»ی آنان به آسمان بلند شد.
که بیایید و ببینید چگونه حق ترکمنها خورده می شود و استاندار گلستان با چه مجوزی ترکمن ها را از این کرسی مدیریتی که حق مسلم آنها به شمار می رود محروم کرده است ؟!....
البته این واقعیت که ترکمن ها ی گلستان به تناسب درصد جمعیتی خود از مناصب ملی و استانی و حتی محلی خود محروم بوده اند امری است بدیهی و غیر قابل کتمان و برای پرداختن به آن نوشتار دیگری لازم است لکن درخصوص ادعای رسیدن منصب معاونت عمرانی استاندار به ترکمن ها چند تا سوال و ابهام وجود دارد که لازم است بدان پرداخته شود.

1- اول اینکه این برادران باید روشن سازند که قول این کرسی را چه کسی به آنها داده است؟آیا این حق درماده و تبصره ی قانون و آیین نامه ا ی تصریح شده است؟آیا با اشغال این کرسی توسط یک ترکمن تمام حقوق ترکمن ها ادا می شود؟ چرا این برادران برای معاونت های دیگر یا حتی خود منصب استانداری این گونه داد و فریاد به راه نینداختند اینها نمونه ازسوالاتی است که لازم است این برادران بدان پاسخ بگویند!

2- دوم این که برخی از دوستان ترکمن ما که پیشتر در رده های مدیریتی دیگر به کار گیری گردیده اند به جز استثناهایی هم چون دستمرد و تاجی و یکی دو نفر دیگر آنچنان بد عمل نمودند که جای شرح جفای ایشان بر هم قومی خود این مقال نیست لکن می توان به سرفصل هایی از آن به شرح ذیل اشاره کرد.

-در شورای شهر دوم گنبد شخصی که شعار غیرت ترکمن سر می داد با خروج از شورا و شرکت در رقابت های مجلس که البته درآن نیز ناکام بود باعث گردید اقلیت ترکمن شورا به یک نفر تقلیل یابد و سهم مناطق ترکمن نشین گنبد از کارها و پروژه های عمرانی شهربه صفر برسد.

-درزمان آخرین نماینده ترکمن گنبد درمجلس قبل از عباسی آموزش و پرورش گنبد جولانگاه عده ای شده بود که با برخورداری از رانت شخصی و نسب فامیلی با فرد مورد نظر پیگیر خواسته هایی فراتر از شکل ظاهری قوانین بودند طوری که با حاشیه سازی برای برخی مدیران توانستند همسر یا فرزندان خود تحت عناوین مختلف به این دستگاه بچپانند و بعضی را حتی با مدرک دیپلم عهد ه دار مراکز علمی بالاتر از مدرک تحصیلیشان بگردانند !فعالیت ترکمنها در معاونت دانشگاه فرهنگیان کنبد چه عایدی جز تعطیلی این دانشگاه برای مردم داشت ؟

- موضوع در جاهای دیگر بسیار بغرنج تر ازموارد فوق الذکر می باشد فعالیت های جناحی باندی خانوادگی و شخصی نمایندگان مجلس و شورای شهر وشهرداری گنبد هرگونه دفاع از گزینه ترکمن را با خنده تمسخر وحتی مخالفت بسیاری از ترکمنها روبرو می کند.

درپایان باردیگر با اذعان به اینکه تناسب مدیریتی استان به ضرر ترکمنهاست باید یادآوری کرد که به کار گیری نیروها با پشتوانه و دعای خیر مردمی مقدور است که شعار خدمت به آنها را سر می دهیم لکن نگاه به پشت سر و بررسی عملکرد ترکمن هایی که به مقام و منصبی رسیده اند واقعیت های تلخی را یاد آوری می کنند و کارنامه هایی را از عملکرد بسیار پر انتقاد این عزیزان نشان می دهند. / تورکمن24- آتا گوگلان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر