c_300_250_16777215_10_images_66168.jpg

تركمن سسي- بهره برداری از آب بندان 50 هکتاری با ظرفیت ذخیره سازی سه میلیون متر مکعب آب با حضور معاون وزیر جهادکشاوزی و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور و استاندار گلستان در روستای مرزی کرند از توابع بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس آغاز شد.


به گزارش تركمن سسي به نقل از ایرنا، در این مراسم که عصر چهارشنبه برگزار شد، رئیس سازمان جهادکشاوزی گلستان گفت: با افتتاح این آب بندان که فعلا یک میلیون 800 هزار متر مکعب ذخیره آب دارد، 1200 هکتار از اراضی باغی زیتون این روستا با سیستم آبیاری نوین حداقل سه مرتبه آبیاری می شوند.
مختار مهاجر افزود: برای عملیات اجرایی این طرح مبلغ 222 میلیارد ریال از اعتبارات آب های مرزی هزینه شده است.
وی با اشاره به کمبود منابع آبی در مناطق شمالی و مرزی گلستان و گنبدکاووس اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح، میزان باروری باغات زیتون روستای کرند تا 300 درصد افزایش می یابد.
مهاجر اضافه کرد: ساخت هفت آب بندان در مناطق مرزی و شمالی گلستان در دستور کار قرار گرفته است که با اجرای آنها 12 هزار هکتار اراضی زراعی این مناطق زیرپوشش قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: این آب بندان ها با همکاری شرکت آب منطقه ای اجرا شده و آب مورد نیاز از محل سد چایلی که قرار است احداث شود، تامین خواهد شد و تاکنون آب منطقه ای برای 2520 هکتار مجوز صار کرده است.
استاندار گلستان نیز در حاشیه افتتاح این طرح گفت: توجه و همت دولت به مناطق مرزی و محروم برای رفع کمبودها بیشتر شده است.
سیدمناف هاشمی افزود: امروز در گنبدکاووس 223 طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار 860 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی افزود: علاوه بر این پروژه ها، عملیات اجرایی پروژه بزرگ احداث گلخانه تولید بذر هیبریدی در گنبدکاووس با سرمایه گذاری یک هزارو 840 میلیارد ریال آغاز می شود .
وی تصریح کرد: با احداث این پروژه، واردات بذرهای هیبریدی صیفی جات به کشور 10 درصد کاهش می یابد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر