c_300_250_16777215_10_images_66297.jpg

تركمن سسي- سرپرست پلیس فتا استان گلستان، گفت:در 11 ماهه امسال برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد 19 درصد پرونده های تشکیل شده در این حوزه را شامل می شود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، «وحید صاحبکاران» در نشست خبری با بیان مطلب فوق، افزود: هتک حیثیت و جرایم علیه افراد 59 درصد و کلاهبرداری رایانه ای 13 درصد و سایر جرایم هم 9 درصد پرونده ها را تشکیل می دهند.
به گفته وی؛ سال گذشته 86 درصد پرونده ها کشف شده بود؛ ولی امسال با 30 درصد افزایش این رقم به 92 درصد رسید.
سرپرست پلیس فتا استان گلستانبا اعلام اینکه 78 درصد مجرمین فضای مجازی را مردان و 22 درصد را زنان تشکیل می دهند، تصریح کرد: 33 درصد مجرمان بین 15 تا 24 سال و 69 درصد مجرمان نیز بین 25 الی 39 سال سن دارند.
وی، افزود: 50 درصد مجرمان فضای مجازی متاهل هستند و 32 درصد شاغل و 68 درصد از افراد بیکار هستند.
به گفته وی؛ 67 درصد این افراد دارای مدرک دیپلم و یا کمتر از دیپلم و 33 درصد نیز دارای تحصیلات عالیه هستند.
صاحبکاران با اشاره به اقدامات پیشگیرانه انجام شده از سوی این پلیس در استان، اظهار کرد: 38 هزار نفر ساعت آموزش چهره به چهره برای مقاطع مختلف انجام شد، 31 هزار حلقه سی دی و دی وی دی با همکاری ادارات و 31 هزار برگ بروشور آموزشی توزیع شده است.
وی، ادامه داد: در این راستا 11 روز نمایشگاه فضای مجازی در سطح ادارات، مساجد و مراکز فرهنگی برپا شد و مصاحبه های تلویزیونی انجام شده و برنامه های مستند واقعی نیز تهیه شده است.
به گفته وی؛ با این اقدامات شاهد سیر نزولی تشکیل پرونده های حوزه فضای مجازی استان بودیم.
سرپرست پلیس فتا استان گلستان، خاطر نشان کرد: در این حوزه کاربران فضای مجازی وظیفه دارند با خودکنترلی سهمی در ایجاد امنیت داشته باشند، خانواده ها هم وظیفه دارند فرزندان خود را کنترل کنند و سطح آگاهی خودشان را نیز افزایش دهند.
وی، افزود: دولت و نهادهای حاکمیتی نیز وظیفه دارند نسبت به برقراری نظم و امنیت در فضای مجازی و تولید محتوای سالم و برخورد با متخلفان نهایت تلاش خود را اعمال دارند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر