c_300_250_16777215_10_images_66307.jpg

تركمن سسي- نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در کانال تلگرامی خود نوشت: در روزهای آغاز به کار مجلس دهم در خردادماه 1395 طبق رویه معمول همه دوره ها، نمایندگان مردم با رهبر انقلاب دیدار داشتند یکی از نکته های ظریف و راهبردی در کلام رهبری در این دیدار اشاره به گسل های داخلی بود.



 حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مازنی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه مي دهد: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار به تشریح نقشه داخلی دشمن در فعال کردن گسل های داخلی پرداختند و افزودند: "دشمن در تلاش است تا گسل های قومی، عقیدتی و جناحی را فعال و تبدیل به زلزله کند، بنابراین نمایندگان مجلس باید تلاش کنند تا این طراحی دشمن به نتیجه نرسد".

هر چند اصل موضوع مساله تازه‌ای نبود اما شیوه بیان رهبری و تعبیر کلیدی "گسل" در مورد مسائل قومی، عقیدتی و جناحی برای من تازگی داشت و همواره این تعبیر را و آن تاکید را به عنوان یکی از مهم‌ترین راهبرد های انسجام ملی و یکی از مولفه های مهم "گفتگوی ملی" در ذهن و اندیشه ام مورد توجه قرار دادم.

و امروز که شاهد تحریک این "گسل"ها از سوی دشمنان شیطان صفت و دوستان نادان در شکل های مختلف هستم بر اهمیت بیشتر این "راهبرد" پی می برم.

هر چند تحریک گسل های قومی در ایران سابقه دیرینه دارد اما سال های اول انقلاب شاهد فعال شدن این  گسل ها در همه مناطق قومی بودیم که از غائله کردستان، ترکمن صحرا، بلوچستان، ماجرای حزب خلق مسلمان در آذربایجان و خلق عرب در خوزستان به عنوان  نمونه هایی از تحریک گسل های قومی می توان نام برد.

ماجرای دراویش را در همین چارچوب باید تحلیل کرد، این فرقه گروهی از هم وطنان ما هستند که دارای عقاید، آداب و سنن خاص خودشان هستند اما سوء نیت دشمنان ایران و انقلاب اسلامی موجب رخنه در این فرقه شد و عده قلیلی از آنان را تحت تاثیر قرار داد که این سوء نیت با سوء تدبیر و عدم توجه برخی از مسئولان به راهبرد رهبری در مورد پرهیز از تحریک گسل ها، دست به دست هم داد و زمینه های سوء استفاده از دراویش را فراهم کرد.

ماجرای تلخ خیابان پاسداران تهران هر گونه آغاز شده باشد نیاز به ارزیابی دقیق از منظر این راهبرد کلان دارد، ماجرایی که یکی از خشن ترین و زشت ترین رفتار را از چند درویش نما رقم زد. ماجرایی که از یک سو راننده ای سوار بر اتوبوس به دلاوران نیروی انتظامی حمله ور می شود و دو جوان پلیس و یک سرباز را که هر سه جوان بودند به شهادت می رساند دو جوان پلیس که مدت کوتاهی از شروع به کارشان می گذشت  و خانواده هایی که داغ دار شدند

 و نیز با اسقرار عناصر درویش نما در خانه ای و پرتاب سنگ و آجر به سوی ماموران و مردم و تخریب خانه های مردم چهره ای شبه داعش از آن ها به نمایش گذاشت.

و ازسوی دیگر تحریک بدخواهان ایران و اسلام در خارج از کشور و تبلیغ و تشویق گسترده از این حرکت خائنانه حکایت از اراده دشمن زخم خورده بر باز تولید توطئه های منافقانه صدر انقلاب دارد.

این جانب ضمن عرض تسلیت به بازماندگان شهداء عزیز و آرزوی علو درجه برای آن راست قامتان بر هوشیاری مردم  و هماهنگی مسولان ذیربط در مدیریت این فرایند پیچیده تاکید می کنم و بار دیگر همه عناصر موثر به ویژه رسانه ملی و مسولان قضائی، انتظامی و امنیتی را به ملاحظه عمیق در راهبرد رهبری یعنی مراقبت بر عدم تحریک و فعال شدن گسل ها فرا می خوانم، و یقین دارم مردم ایران و وفاداران به راه خمینی کبیر(ره) در آغاز چهلمین سال انقلاب اسلامی سرفراز تر از سال های نخست از این مرحله نیز با موفقیت و پیروزی عبور خواهند کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر