c_300_250_16777215_10_images_66670.jpg
ترکمن سسی- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، گفت:مسابقات بزرگ قرآن کریم در بخش های حفظ و قرائت قرآن کریم، معارف و نغمات و آواهای دینی برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، «حجت الاسلام سیف الله سهرابی» در آخرین نشست خبری سال 96، اظهار کرد: در بخش حفظ و قرائت قرآن، شاهد برگزاری مسابقات در 4 رشته حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن و 2 رشته قرائت تحقیق و قرائت ترتیل و در بخش معارف شاهد برگزاری مسابقات در 3 رشته‌ تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی قرآن و حفظ و معارف احادیث و نیز در بخش نغمات و آواهای دینی نیز رشته‌های اذان، دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم، مقطع‌خوانی گروهی، آثار دو یا چند زبانه و انشاد انفرادی خواهیم بود.
به گفته وی؛ مسابقات در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم تنها در مرحله شهرستانی و استانی برگزار می‌ شود و مرحله کشوری ندارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اعلام اینکه ثبت نام از داوطلبان شرکت در مسابقات سراسری قرآن کریم از 20 بهمن ماه آغاز شد، تصریح کرد: مهلت ثبت نام  در این دوره از مسابقات تا ۲۰ فروردین ماه ۹۷ ادامه خواهد داشت.
وی، افزود: مرحله استانی از یکم تیر تا ۶ مرداد و مرحله کشوری از ۱۰ تا ۲۵ مهربرگزار می شود همچنین مسابقه معارف در مرحله شهرستانی روز ۲۰ اردیبهشت و دوره آمادگی و ارتقاء برای راه‌یافتگان به مرحله کشوری پس از برگزاری مرحله استانی برگزار می شود.
به گفته وی؛ ثبت‌نام در سایت مسابقات با راه‌اندازی سامانه آغاز شده است، داوطلبان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به نشانیwww.quraniran.ir مراجعه نمایند.
حجت الاسلام سهرابی از راهیابی حافظ گلستانی به مسابقات بین المللی روشندلان کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: برای نخستین بار از جمع روشندلان ایرانی حافظ روشندل گلستانی آقای «محمد تقی کریمی فیض آبادی» به مسابقات قرآنی بین المللی روشندلان کشورهای اسلامی راه یافته است.
وی، ادامه داد: ایندورهازمسابقاتدرتاریخ 28فروردین 97 همزمانبامسابقاتبینالمللیاوقافوامورخیریهکشوردرتهرانبرگزارمی شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به برگزاری«طرحآرامشبهاری»در70امامزادهوبقعهمتبرکهاستان همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: این طرح از ۲۵ اسفند آغاز می شود و تا 15 فروردین 97 ادامه دارد.
وی، افزود: این طرح از سال 90 شروع شده و امسال هفتمین سال اجرای آن خواهد بود.
به گفته وی؛ 100 روحانی بومی و اعزامی با استقرار در امامزاده ها و بقاع متبرکه استان با برپایی خیمه های معرفت در 17 بقعه پاسخگوی سوالات دینی و ارائه مشاوره وقفی خواهند بود، با اجرای این طرح مردم در ایام تعطیلات از فضای امامزاده ها و بقاع متبرکه استفاده می کنند.
 این مقام مسئول گلستانی از ایجاد بازارچه صنایع دستی و سوغات استان گلستان در 4 بقعه متبرکه در مسیرجاده اصلی خبرداد و گفت: این بازارچه با مشارکت میراث فرهنگی برای عرضه و فروش صنایع دستی و تولیدات و محصولات استان در نظر گرفته شده است.
وی، ادامه داد: شرایط اسکان دائم در 9 بقعه و اسکان موقت در 26 بقعه فراهم خواهد بود.
حجت الاسلام سهرابی، خاطر نشان کرد: 25 امامزاده فاقد بنا و 40 امامزاده در حال ساخت و تعمیر نیازمند ساماندهی مناسب و درآمدزایی است.
امسال 5 هزار و 562 نفر در این مسابقات شرکت کردند
رئیس اداره قرآنی اوقاف وامورخیریه استان گلستان نیز در این نشست، گفت: امسال 5 هزار و 562 نفر در سطح استان در این مسابقات شرکت کردند که از این تعداد 346 نفر (174 نفر زن و 172 نفر آقا) به مرحله استانی راه یافتند.
«حجت الاسلام مصطفی فرخی»، گفت:مسابقات قرآنی که اوقاف و امور خیریه برگزار می کند بزرگترین رویدار قرآنی در سطح کشور است.
به گفته وی؛ 15 نفر (7 زن و 8 آقا) از استان به مرحله کشوری راه یافتند که 2 نفر خانم مقام اول در رشته دعا و مقام سوم در رشته معارف را بدست آوردند.
رئیس اداره قرآنی اوقاف وامورخیریه استان گلستان، استقبال اهل سنت استان از مسابقات قرآنی را بسیار خوب دانست و گفت: اهل سنت استان با توجه به توانمندی خوبی که در قرآن دارند شرکت گسترده ای در این مسابقات دارند و مقام های خوبی نیز کسب کرده اند.
 وی، افزود: مرحله کشوری این مسابقات از 10 لغایت 25 مهر ماه در شهر اراک برگزار می شود.




نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر