c_300_250_16777215_10_images_66732.jpg

تركمن سسي- امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در سخنان پیش از خطبه نماز عبادی جمعه این هفته سوم فروردین ماه با تبریک آغاز سال 1397 به نمازگزاران و سایر هموطنان گفت: آرزو می کنم امسال سالی همراه با عزت، رفاه، سلامتی و شادی برای مردم ایران اسلامی باشد.


حاج آخوند عبدالکریم جاور با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالای ایرانی افزود: امید است با بسترسازی در ارکان اقتصادی و صنایع کشور و با حمایت همه جانبه مردم از کالاهای ایرانی شاهد رونق اقتصادی و توسعه صنایع بزرگ و کوچک در همه زمینه ها باشیم.

خطیب جمعه تصریح کرد: چنانچه بسترهای اقتصادی مهیا و مشتری مداری از سوی صنایع و خدمات داخلی رعایت شود، مردم نیز از خدمات و تولیدات داخلی حمایت خواهند کرد و این تعامل موجب خیر و برکت، رزق حلال و رونق اقتصاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئله اقتصاد از مهمترین مسائل کنونی جامعه است افزود: پیشبرد این امر مهم، نیازمند حمایت جدی متولیان و مشارکت ملی و مردمی است و درتعیین آینده فرزندان این مرز و بوم نقش بسزایی دارد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز ماه مبارک رجب گفت: ماه های ذی القعده، ذی الحجه و محرم از ماه های با فضیلت اند و ماه رجب نیز از شرافت بسیاری برخوردار است و روایات بسیاری بر این ماه وارد شده است

حاج آخوند عبدالکریم جاور افزود: ماه رجب ماه خدا، ماه خودسازی و توشه گرفتن است و مومنین سعی کنند از فضیلت های این ماه که از حرمت و قداست خواصی برخوردار است غافل نشوند.

وی با بیان اینکه ماه رجب از ماه های حرام اسلامی بوده و مسلمانان باید به حرمت این ماه از جنگ و خونریزی پرهیز کنند افزود: متاسفانه در برخی کشورهای اسلامی حرمت این ماه مبارک زیر پا گذاشته شده و جنگ و برادرکشی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با بمباران کور مناطق شهری و روستایی مردم مظلوم بخصوص کودکان را به خاک و خون می کشند و هزاران مسلمان بی گناه را از خانه و کاشانه خود آواره کرده و ارزش های انسانی را پایمال می کنند.

وی با بیان اینکه آوارگان مسلمان از امکانات غذایی و بهداشتی نیز بی بهره اند افزود: بروز اینگونه اعمال غیر انسانی و شرایط اسفبار در کشورهای اسلامی و در این ماه پر فضیلت که از سوی خدا و پیامبر حرام دانسته شده، برای ما مسلمین بسیار مایه تاسف است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس بخش دوم سخنان خود به موضوع حدیثی از ابراهیم بن ادهم در خصوص اینکه چرا دعا ما متسجاب نمی شود اختصاص داد و درادامه سخنان هفته قبل از مردم خواست تا با قرآن و سنت پیامبر بیشتر انس بگیرند و حق خدای متعال را که عمل به احکام و شریعت دین است به جا آورند.

وی افزود: چنانچه علاقمند بهشت هستید و از آتش جهنم می ترسید دست از عیب جویی نسبت به مردم ، حرص و طمع نسبت به دنیا بردارید و عمل به احکام دین و شریعت و الگو قرار دادن سیره پیامبر (ص) را برای سعادت این دنیا و نیز توشه آخرت خود قرار دهید.

منبع:پايگاه اطلاع رساني مصلي اهل سنت گنبدكاووس

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر