c_300_250_16777215_10_images_66940.jpg
ترکمن سسی- امامان و خطیبان جمعه اهل سنت استان گلستان با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر باید به همدیگر نزدیک شویم، پایداری و برقراری امت مسلمان را نیازمند وحدت و همدلی همه فرق و مذاهب اسلامی دانستند.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری تقریب از گلستان، امام جمعه اهل سنت ینقاق گالیکش، گفت: مسلمانان اشتراکات فراوانی دارند و تاکید بر آنها مهمترین عامل همگرائی و هم افزائی آنها می تواند باشد.
«آخوند عبدالمجید آرمون» در نماز جمعه این هفته ینقاق گالیکش، اظهار کرد: مسلمین با وجود اینکه در قالب اقوام و ملل مختلف زندگی می کنند؛ ولی آن همبستگی خودشان را در قبال دین اسلام حفظ نمایند.
به گفته وی؛ اگر ملت های اسلامی اصل عدم تنازع و اختلاف را سرلوحه برنامه های خودشان داشته باشند زیر بار هیچ قدرتی نخواهند رفت و آزادانه و به طور مستقل خواهند زیست.
امام جمعه اهل سنت ینقاق گالیکش، خاطر نشان کرد: دشمن همواره در راستای ضربه زدن به امت اسلامی تلاش می کند تا آنها را از همدیگر متفرق و دور سازد؛ ولی امت باید بیدار باشند و فریب دشمن غدار را نخورند.
مسلمین حول محور مشترکات اسلامی باشند
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: توجه با نقاط مشترک می تواند مسلمین را گرد هم آورده و از پراکندگی نجات دهد.
«آخوند ناصر محمد قزل» در نماز جمعه این هفته قازان قایه مراوه تپه، اظهار کرد: مسلمانان علاوه بر مشترکات، ایام و مناسبت های ملی و مذهبی فراوانی در طول سال دارند که با گرامیداشتن آنها و همچنین احترام به نمادها و مقدسات همدیگر می توانند در کنار هم باشند.
به گفته وی؛ هر گونه اهانت و بی احترامی به مقدسات طرفین می تواند عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد پس ضروری است از این اقدام ناپسند پرهیز شود.
اختلاف و تفرقه بلای جان مسلمین است
امام جمعه اهل سنت اینچه برون، گفت: امت اسلامی اگر نتواند اختلاف و تفرقه های موجود بین خودش را از بین ببرد دچار بلایی خانمان سوز شده است.
«آخوند مدد آقا هوشمند» در نماز جمعه این هفته شهر مرزی اینچه برون، اظهار کرد: اختلافات جزئی در بدو امر باید در نطفه خفه شود در غیر این صورت تبدیل به جنگ ها و کشمکش های بی پایان می شود که کیان امت اسلامی را تهدید می کند.
به گفته وی؛ حفظ و حراست از بلاد اسلامی در برابر هر گونه تجاوز دشمن وظیفه تک تک مسلمانان است و باید مجدانه در این جهت گام بردارند.
امنیت جامعه کنونی مرهون آموزش و پرورش معلمان است
امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: امنیت و آرامشی که امروز در کشور حاکم است مرهون تلاش و زحمت معلمان فداکار است.
«آخوند عبدالکریم جاور» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: اساتید و معلمان تامین امنیت علمی، فرهنگی و دینی فرزندان نظام را بر عهده دارند.
به گفته وی؛ جامعه فرهنگی قشر بزرگی را تشکیل می دهند و ارتقای فرهنگ اجتماعی و دینی بر عهده آنان است.
مدیر حوزه علمیه جمیلیه گنبد کاووس، خاطر نشان کرد: معلمین الگوهای جامعه هستند به همین لحاظ شامل حمایت های مادی و معنوی دولت، مسئولان و مردم قرار گیرند.
نمازگزاران آداب مساجد را رعایت کنند
امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: هر نمازگزاری که وارد مسجد می شود لازم است آداب مخصوص این مکان را رعایت نماید.
«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: مساجد خانه خداوند است پس ضروری است نمازگزاران با احترام به آن از برکات و فیوضات این مکان مقدس بهره ببرند.
به گفته وی؛ قلب انسان اگر پاک نباشد تمایلی برای خواندن قرآن ندارد، باید آنرا با ذکر و یاد خدا صیقل داد، تلاوت قرآن کریم عبادت بزرگی است که اسلام و بزرگان دین مخصوصا در ماه مبارک رمضان به آن توصیه می کنند.
مدرس مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی با اعلام اینکه امنیت و آسایش نعمت بزرگ خداوند برای انسان ها است، تصریح کرد: آسایش و نعمتی که امروز از آن برخوردار هستیم هیچ پادشاهی به خود ندیده است.
وی، افزود: خداوند به ما این همه محبت و خوبی کرده و این همه نعمت داده و از ما انتظار دارد شکر آنها را بر جای آوریم و کفران نعمت نکنیم.
به گفته وی؛ آرامگاه انبیاء و بزرگان دین محل زیارت و کسب عبرت است و تفریح و شادی در آن مکان ها جائز نیست.
برای ماه مبارک رمضان آماده شویم
امام جمعه اهل سنت شهر فراغی، گفت: ماه های رجب و شعبان مقدمه و کسب آمادگی برای رسیدن به ماه مبارک رمضان است.
«آخوند محمد امین صفری» در نماز جمعه این هفته شهر فراغی با اشاره به در پیش بودن رمضان ماه بزرگ الهی، اظهار کرد: تقرب به درگاه الهی و توبه از گناهان یکی از راه هایی است که با استفاده از آن می توان به خوبی وارد ماه رمضان شد؛ زیرا خداوند ارحم الراحمین است و از رجوع بندگان به سمت خود خوشحال می شود.
به گفته وی؛ کسی که نتواند از فیوضات و برکات این ایام بزرگ استفاده کند قطعا دچار خسران شده و در نهایت ماه رمضان نیز برای این شخص ارزش و معنویتی نخواهد داشت.
نماز باعث خوشبختی انسان می شود
امام جمعه اهل سنت پیرواش آق قلا، گفت: سرانجام کسانی به خوشبختی و سعادت ابدی دست خواهند یافت که نماز خوان بوده و در این راه ثابت قدم بوده اند.
«آخوند عبدالله سن سبلی» در نماز جمعه این هفته روستای پیرواش آق قلا، اظهار کرد: اکثر افرادی که در روز قیامت وارد دوزخ می شوند نماز خوان نبوده و یا اینکه در ادای آن اهمال می کردند.
به گفته وی؛ باید فرزندان خودمان را با تربیت صحیح اسلامی نمازخوان بار بیاوریم و هیچ گونه کوتاهی در آن روا نداریم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر