c_300_250_16777215_10_images_68095.JPG

ترکمن سسی- مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی، گفت: در جمهوری اسلامی، رهبری و مسئولان با اراده ای استوار برای حل مشکلات اقوام و مذاهب مختلف تلاش می کنند.


به گزارش انسجام ملی، «حجت الاسلام علی یونسی» در دیدار با علما و فرهیختگان اهل سنت در تهران، اظهار کرد: مشکلاتی که به قومیت و مذهب مربوط می شود باید حل شود؛ زیرا شایسته اسلام، انقلاب و نظام نیست که مشکلی منتسب به قوم و مذهب خاصی باشد و مسئولان در جهت رفع آن برنیایند.
به گفته وی؛ مطالبات اقوام و مذاهب زیاد است، بخشی از آنها عمومی است و شامل همه ساکنان چه شیعه و چه سنی می شود و ربطی به مذهب ندارد و در محلات دیگر هم وجود دارد.
مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی از وجود سنگ اندازی و کارشکنی برخی از افراد تندرو در مسیر حل مشکلات جامعه اقوام و اقلیت های دینی خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از افراد تنگ نظر که در خیلی از مراکز قدرت هم هستند در بین شیعه و سنی وجود دارند و نمی خواهند مشکلات حل شود.
وی، افزود: انجام مبارزه قانونی را که زمان بر است و در راستای امر به معروف و نهی از منکر باشد را می طلبد یعنی کاری که نمایندگان مجلس می کنند و نیازی به مبارزه خودسرانه نیست.
حجت الاسلام یونسی با تاکید بر اینکه تابوی تبعیض باید در کشور شکسته شود، ابراز کرد: مهمترین اتفاقی که در حوزه استخدام و ارتقاء جایگاه اقوام و اقلیت های دینی رخ داده اینکه رئیس جمهور به همه نهادها، وزارتخانه ها و شرکت ها دستور داده که هیچ تبعیضی در جذب نیرو بین مذاهب نباشد و اگر هم تبعیضی باشد به نفع اهل سنت تبعیض مثبت صورت گیرد.
 وی، ادامه داد: گر چه مقاومت منفی در برابر دستور رئیس جمهوری وجود دارد، استانداران مکلف شدند که استفاده از نیروهای بومی را اجرا کنند و باید این تابوی تبعیض شکسته شود تا به مرور زمان برای آیندگان از بین برود.
به گفته وی؛ جمهوری اسلامی با الهام از ارزش های اسلامی برای از بین بردن تبعیض ها بین اقشار مختلف جامعه آمده است، مقام معظم رهبری در نامه مولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدان که خواستار رفع تبعیض در استخدامی های ادارات و نهادهای دولتی شده بود نوشته که ما هیچ تبعیض مذهبی و نژادی را قبول نداریم و آنرا تحمل نمی کنیم.
 تقریب مذاهب اسلامی مقوم اساس جمهوری اسلامی بوده است
استاد دانشگاه های گلستان نیز در این جلسه، گفت:  همگرایی و تقریب بین مذاهب اسلامی در جمهوری اسلامی ایران بر قوام و کارائی بیشترآن می افزاید.
دکتر «اراز محمد سارلی»، اظهار کرد: این پتانسیل بالایی برای این انقلاب و نظام بوده که در کمتر کشور اسلامی آن را شاهد هستیم.
به گفته وی؛ امنیت در ترکمن صحرا و مناطق ترکمن نشین حاکم بوده و قوم ترکمن همیشه از مناطق همگرا نشین کشور بوده اند که خواسته هایشان را از مجرای قانونی و از طریق نمایندگان به جلو می برند.
این نویسنده و محقق ترکمن خواستار استفاده از نیروهای توانمند و شایسته ترکمن در مناصب دولتی شد و تصریح کرد: استفاده از نیرو های ترکمن به عنوان فرماندار و مدیر کل در دولت تدبیر و امید محقق شده، این اقدام مثبت در بحث مدیریت کلان و کشوری هم دیده شود تا از افراد توانمند و شایسته اهل سنت به عنوان سفیر و کاردان نیز استفاده شود.
وی، ادامه داد: استفاده از نیروهای ترکمن در گذشته در سفارت خانه ها تجربه و اتفاق خوب و میمونی بوده است و بازخوردهای خوبی برای انقلاب و نظام اسلامی داشته که باید تقویت شود.
سارلی با اذعان بر حجاب کامل و اسلامی بودن پوشش زنان ترکمن، ابراز کرد: لباس سنتی بانوان ترکمن، پوشش و حجاب کاملا اسلامی است و انتظار از مسئولان است تا پوشش آن برای دختران ترکمن در مدارس و دانشگاه ها صورت گیرد.
وی، افزود: خوشبختانه فرایند تدریس آموزش زبان ترکمنی در دانشگاه ها و مراکز علمی شروع شده و از آنجا که نقطه شروع  آموزش از مدارس است انتظار داریم تدریس زبان ترکمنی همانند زبان های کردی و آذری از مدارس انجام شود.
اهل سنت از شهروندان صدیق و خدمتگذار کشور هستند
بانوی فرهیخته و فعال ترکمن نیز در این دیدار، گفت: جامعه اهل سنت از شهروندان صدیق، امین و خدمتگذار انقلاب و نظام اسلامی هستند.
«صفورا چوگان»، اظهار کرد: اهل سنت در مناطق خود مشکلاتی دارند که واقعا درد بزرگی برای آنها است و اقدامات لازم برای حل این مشکلات صورت گیرد.
به گفته وی؛ بهاء دادن به جامعه اهل سنت برای کشور سودمند است و علاوه بر اینکه موجبات رضایتمندی آنها از انقلاب و نظام را به همراه دارد وفاداری آنها را نیز به میهن اسلامی بیشتر می کند.
این بانوی بندر ترکمنی با یادآوری اینکه بانوان با توجه به اینکه دلسوز هستند می توانند در پیشبرد اهداف نظام قدم های بزرگی بردارند، تصریح کرد: رئیس جمهور در دوره قبلی ریاست جمهوری خویش از بانوان توانمند اهل سنت در مناصب فرمانداری و جاهای دیگر از جمله برای فرمانداری بندر ترکمن و سیستان و بلوچستان منصوب کردند و اکنون نیز اگر این روند ادامه داشته باشد به نفع انقلاب، نظام و بانوان که نیمی از جمعیت کشور را شامل می شوند خواهد بود.
گفتنی است؛ این دیدار علما و فرهیختگان اهل سنت کشور قبل از دیدار آنها با ریاست جمهوری در اجلاس سران صورت گرفته است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر