c_300_250_16777215_10_images_68581.png

ترکمن سسی: مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که اخیرا در فرمانداری بندرترکمن برگزار گردید واکنش تند خبرنگاران و اصحاب رسانه آن شهرستان را به دنبال داشت.


الیاس هیوه چی که پیشتر سکان فرمانداری شهرستان آق قلا را به عهده داشت، در زمان خدمتش در آن فرمانداری از خبرنگاران آن شهرستان تجلیل بعمل آورده و از عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان اظهار نارضایتی نموده بود؛ اما اینک خود باعث نارضایتی اصحاب رسانه بندرترکمنی شده است.
خبرها حاکی از آن است که فرماندار بندرترکمن که خود اصالتا گنبدی است، در مراسم روز خبرنگار از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان گنبد و مرکز استان دعوت به عمل آورده و حتی یک نفر از خبرنگاران بومی شهرستان در مراسم تجلیل حاضر نبوده اند!
خلیل رستگار از خبرنگاران بومی بندرترکمن که طی دو دهه اخیرا با چند نشریه استانی و از جمله هفته نامه های صحرا، گلستان سلام و گل صحرا همکاری داشته است، ضمن اظهار نارضایتی شدید از نحوه برگزاری مراسم روز خبرنگار در فرمانداری بندرترکمن گفت: به نظر می رسد که آقای هیوه چی کمترین شناختی از مجموعه خبرنگاران بومی محل ماموریتش نداشته و تصمیم گرفته است مراسم فوق را با دعوت از خبرنگاران و اصحاب قلم به دست که اتفاقا برخی از آنها جزو دوستان نزدیک و همسوی وی هستند، برگزار نماید؛ چرا که چیدمان افراد و اسامی نفرات به راحتی این قضیه را ثابت می کند زیرا که در گنبد خبرنگاران و فعالان قلم به دست دیگری هم فعایت می کنند، لیکن مد نظر فرماندار دعوت از افراد خاص بوده است.
رستگار افزود: بهتر بود فرماندار بندرترکمن به جای تقدیر از دوستانش و اصحاب رسانه مرکز استان، دست همکاران عرصه خبر شهرستان ترکمن را می فشرد که در راه گسترش اطلاع رسانی و اعتلای فرهنگ اصیل بوی ایرانی زحمات و رنج های زیادی را متحمل می شوند. هیوه چی به زعم خود قصد داشته است یک کار مفید و شایشته انجام دهد، ولی به نظر بنده، ندیدن خبرنگاران ساحل نشین عملی بجا و شایسته به حساب نمی آید.
غفورخوجه دبیر بخش فرهنگی نشریه گل صحرا با یاد آوری این مطلب که دفتر گل صحرا در بندرترکمن قرار داشته و کلیه مراحل تایپ مطالب و آماده سازی شماره های این نشریه درمحل همان دفتر انجام می شود گفت: مسلما آقای هیوه چی از زمان حضورش در بندرترکمن، خبرنگاران این شهرستان را نشناخته و درباره ی فعالیت های شان اطلاع کسب نکرده است. وی یکی از نزدیکان گنبدی اش را به عنوان مشاور رسانه ای خود معرفی کرده است که هیچ گونه اشرافیتی به فعالیت های فرهنگی منطقه ندارد و مشاور را می بایست از میان انبوه فعالان و قلم به دستان منطقه انتخاب می کرد.
طاهر جانی خبرنگار سایت اساس نیوز و همکار نشریات محلی منجمله صحرا، گل صحرا هم با اظهار گلایه مندی از دعوت نشدن خبرنگاران شهرستان ترکمن به جریان مراسم روزخبرنگار، آن را نوعی دهن کجی و بی احترامی از سوی فرماندار بندرترکمن دانست و عنوان نمود: هیوه چی باید بداند که فرماندار بندرترکمن است و نه گنبد و نه گرگان. بنده،سه هفته پیش با آقای نیازی مشاور ایشان که ضمنا  مدیریت یک سایت محلی در گنبد را برعهده دارد، صحبت کرده و خواستم اگر مشورتی لازم است ارائه دهم، ولی گویا فرماندار بندرترکمن و جناب مشاور، خودشان شخصا نسبت به تنظیم لیست مدعوین اقدام کرده و احتمالا بر این باورند که شهرستان ترکمن فاقد خبرنگار فعال می باشد. گویا هفته گذشته یکی از مدعوین غیر بومی حاضر در مراسم، آقای نیازی را به مراسمی در النگ دره دعوت کرده و او نیز متقابلا از وی و سایر دوستانش برای مراسم روز خبرنگار دعوت به عمل آورده است که این مسئله یک اقدام غیراخلاقی به شمار می رود.
فرشید کلته خبرنگار تصویر بردار ساکن بندرترکمن نیز اقدام فرماندار بندرترکمن در عدم دعوت از خبرنگاران شهرستان به مراسم روز خبرنگار را غیرقابل قبول خوانده و گفت: چگونه است که در ادوار گذشته از دوجین خبرنگار فعال این شهرستان تقدیر می شد؛ اما امروز هیوه چی، آنها را به رسمیت نمی شناسد؟ این اقدام فرماندار بندرترکمن جز بی احترامی به اصحاب رسانه بومی شهرستان چه معنی دیگری می تواند داشته باشد؟
 چرا ایشان باید مشاورش را از میان نزدیکان گنبدی اش انتخاب کند، مگر در این شهر، یک مشاور توانا پیدا نمی شود؟ چرا برای مراسم روزخبرنگار بندرترکمن، باید کسانی دعوت شوند که سابقه حتی یکروز فعالیت و اقامت در این شهر را ندارند؟ فرماندار در مورد همه این چراها باید پاسخگو باشد.
حمید آخوندی صاحب امتیاز و مدیر مسوول ماهنامه گل صحرا نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ترکمن در تعامل با مسوولین مختلف را بسیار مثبت دانست و در انتقادی شفاف خاطرنشان ساخت: از بنده دعوت ضعیفی به عمل آمد که حدس می زنم بنابر توصیه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بندرترکمن انجام شده است. لیکن با آگاهی از این مطلب که سایر همکارانم درگل صحرا و سایت های محلی به برنامه دعوت نشده اند، از حضور در نشست یادشده خودداری ورزیدم.
مدیرمسوول گل صحرا افزود: واقعیت این است که نه فرماندار و نه مشاور ایشان، اصحاب رسانه شهرستان ترکمن را جزو فعالان ندانسته و به رسمیت نمی شناسند. ما دفتر گل صحرا را علی رغم آنکه تبعات مالی زیان باری به همراه دارد، در بندرترکمن متمرکز کردیم تا بگوییم که وجود داریم. بنده هرچه فکر کردم نتوانستم توجیه مناسبی برای حضور در آن مراسم پیدا کنم و از اینکه فرمانداری بندرترکمن ما را فعال ندانسته و به رسمیت نمی شناسد، عمیقا متاسف هستم.
دراین حال میرزا علی قزل رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرترکمن درخصوص همکاری آن اداره در مراسم روز خبرنگار چنین توضیح داد: فرمانداری بندرترکمن از زمان شهیده مرجان نازقلیچی همه ساله دربرگزاری مراسم روز خبرنگار همکاری نزدیکی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به عمل می آورد؛ اما سال گذشته همیاری لازم صورت نگرفت. بنابراین بنده به دیدن آقای آخوندی رفته و با همکاری ایشان، مراسمی ساده را با حضور خبرنگاران  عرصه رسانه و نماینده اداره کل ارشاد استان برگزار کردیم.
قزل تاکید کرد: بنده امسال هم قصد داشتم با آقای آخوندی درباره برگزاری یک برنامه مناسب رایزنی کنم که متوجه شدم آقای هیوه چی خود شخصا نسبت به انجام این کار اقدام کرده است. اگر فرمانداری از ما لیست اسامی خبرنگاران بومی را می خواست، حتما همکاری لازم را به عمل می آوردیم. البته بنده به مراسم رفتم؛ ولی از عدم دعوت خبرنگاران شهرستان ترکمن متاثر شدم. جای خبرنگاران ما در مراسم خالی بود و دراین مورد با آقای فرماندار گفتگو خواهم کرد.
رحمان قاضیلر ازخبرنگاران نشریه سلیم و صاحب نظر مسائل اجتماعی،دعوت نشدن خبرنگاران شهرستان ترکمن را نشانه بی توجهی فرمانداری به مجموعه خبرنگاران آن شهرستان توصیف کرده و گفت: متولی برگزاری این گونه مراسمات اساسا  اداره فرهنگ و ارشاد است و فرمانداری ها در این زمینه نقش حمایتی ایفا می کنند.
بنده نمی دانم فرماندار بندرترکمن با کدام دلیل و منطق اقدام به برگزاری مستقیم این مراسم کرده است. مشاور ایشان با این بهانه که بندرترکمن خبرنگار فعال و رسمی ندارد، به اصحاب رسانه شهرستان بی احترامی کرده است. بنده از ایشان می پرسم خبرنگار کیست و واژه خبرنگار رسمی به چه کسی اطلاق می شود؟ ضمنا آقای هیوه چی باید پاسخ دهد که کدام یک از کسانی که به مراسم روزخبرنگاردعوت شدند جزو خبرنگاران رسمی بوده و ازیک نشریه معتبر و یا خبرگزاری دولتی حقوق ثابت می گیرند؟
اگر آقای فرماندار و مشاور ایشان اطلاع ندارند، بنده می توانم بگویم که کدام یک از مدعوین حاضر در آن جلسه صرفا قلم به دست سیاسی اجتماعی بوده و کدام یک با نشریات و سایت های محلی همکاری نزدیک دارند. کدام یک کپی پیست می کنند و کدام یک همکار خارج از هیئت تحریریه هستند .
از سوی دیگر مشاور رسانه ای رامین نورقلی پور، نماینده شهرستان های غرب گلستان، بی توجهی به خبرنگاران شهرستان ترکمن را به چالش کشیده و متذکر شد: این رخداد تاسف بار قابل گذشت نمی باشد. دکتر نورقلی پور توجه خاصی به اصحاب رسانه دارد و در شروع کارش، نشستی را با خبرنگاران شهرستان های ترکمن و کردکوی برگزار نمود.
 نماینده مجلس الان در سفر روسیه به سر می برد؛ ولی به محض مراجعت ایشان، موضوع را به بحث و بررسی خواهیم گذاشت. فرماندار بندرترکمن باید خبرنگاران این شهرستان را می دید و مشاورش باید بداند که مراسم روزخبرنگار، جای بده بستان شخصی نیست. این اطمینان را به خبرنگارانی که احساساتشان جریحه دار شده است، می دهم که بدسلیقگی و قصور انجام شده واکنش قاطع نماینده مجلس را به همراه خواهد داشت.
خبرنگار: جانی

دیدگاه‌ها  

+2 #1 محمد قلی 1397-05-27 17:52
فرماندار بندر با دعوت از خبرنگاران گنبدی به دوستان سابق خود ادای دین کرده است.به هر شکل ایشان در پست فرمانداری مدیون اینهاست!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر