c_300_250_16777215_10_images_68602.jpg
ترکمن سسی- امسال 115 هزار راس دام سبک و سنگین برای خرید نیکوکاران و اقشار مختلف مردم استان در روزعید قربان در مراکز فروش عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ،معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان آمار فوق ،اظهار داشت: از این تعداد 110 هزار راس گوسفند پرواری و بقیه دام سنگین و تعدادی شتر است.
به گفته رحمت اله سمیعی ، این دام ها از روز یکشنبه در مراکز عرضه دام زنده  در میدان های معرفی شده توسط شهرداری های سطح استان و با نظارت شبکه های دامپزشکی به فروش می رسد.
به گزارش ایرنا گفته می شود اکنون هر کیلوگرم گوسفند زنده بین 220 تا 230 هزار ریال معامله می شود.
استان یک میلیون و 869 هزار نفری گلستان در شمال کشور واقع است، دراین استان به دلیل زیست اقوام گوناگون از جمله قوم ترکمن اهل سنت، برگزاری باشکوه عید قربان و ذبح قربانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و نیکوکاران از چند روز مانده به برگزاری این آئین معنوی نسبت به تهیه دام قربانی اقدام می کنند.
در این روزها فروشگاه های سطح شهر و میدان های فروش دام در مناطق ترکمن نشین استان گلستان از جمله گنبدکاووس، بندرترکمن، آق قلا و کلاله از حال و هوای خاصی برخوردار است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر