c_300_250_16777215_10_images_68954.jpg

ترکمن سسی- آیین تشییع پیکر "عطا الله صفرپور" پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون کشور و استان گلستان در زادگاهش شهر گرگان برگزار شد.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از ایسنا-منطقه گلستان، آیین تشییع پیکر "عطا الله صفرپور" که از آخرین بازماندگان سیاه ‌بازی ایران به شمار می آمد، صبح امروز با حضور گسترده مردم و جامعه فرهنگ و هنر و رسانه در مقابل تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

عطاالله صفرپور از کودکی به همرا پدر تماشاگر نمایش های روحوضی بود و از همانجا شوق صحنه در دل او پا گرفت و از 8 سالگی برای اولین بار روی صحنه رفت. سیاه بازی که شیوه سنتی بود را برگزید و در این شیوه یگانه و آخرین بازمانده بود.

وی از جمله هنرمندان پایه گذار نمایش در گلستان بود که از 15 سالگی با تلاش تماشاخانه را به پا کرد و در میدانچه های پاسرو و میخچه گران و محلات گرگان برای مردم تئاتر اجرا کرد.

صفرپور در ادامه فعالیت های خود در میان کشاورزان رفت و با ساخت و بازی در نمایش‌ های رادیویی، فرهنگ‌ سازی در عرصه‌ های کشاورزی و مصرف آب را دنبال کرد.

بازی در فیلم های «ابر و آفتاب» و «دختری به نام تندر» و در سریال ‌های «رسم عاشقی»، «شمشادخان»، «گلشیفته» و «پایتخت 4» از جمله آثار این هنرمند است.

وی صبح روز گذشته پس از سپری کردن چند ماه بیماری در سن 73 سالگی از دنیا رفت.

عادله کشمیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این مراسم اظهار کرد: ما که همایشه برای تماشای او به صحنه می آمدیم، امروز برای دیدن آخرین بازی او در سکوتی که زاییده اندوه است، گرد هم آمدیم.

وی افزود: این هنرمند گاه آنچنان ما را می خنداند که اشک از چشمانمان جاری می شد. جای خالی او بر صحنه سنگین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه هنر بهترین رساله برای انتقال مفاهیم است، گفت:  او اولین هنرمند گلستان بود که تئاتر را در خدمت سازندگی و کشاورزی به کار گرفت. صفر پور در هشت سال دفاع مقدس نیز در جبهه ها حاضر شد و با گروه نمایشش برای 50 هزار رزمنده نمایش اجرا کرد.

کشمیری بیان کرد: امروز گرگان و گلستان فقدان یکی از فرزندان هنرمند، ‌نیک اندیش و نیک رفتار خود را به سوگ می نشیند. فقدان او، ضایعه بزرگ همانند بزرگی او در هنر تئاتر، خوب زیستن و مهربان بودن است.

پیکر این هنرمند فرهیخته در امام زاده عبدالله گرگان به خاک سپرده شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر