c_300_250_16777215_10_images_69018.jpg

ترکمن سسی- عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در جمع خبرنگاران گفت: بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان گلستان از ١٣ شهریور تا ١٥ شهریورماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی از گرگان، عادله کشمیری با بیان اینکه از آثار راه یافته به این جشنواره 6 نمایش اجرا خواهد شد افزود: اولین نمایشگاه عکس گروهی تئاتر همسو با اهداف جشنواره نیز در حاشیه برگزاری سومین جشنواره تئاتر استان برپا خواهد شد و در این نمایشگاه آثاری از ٢٢ هنرمند عکاس به نمایش درخواهد َآمد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: موضوع ویژه یکی از عکس های نمایشگاه عکس یادمان هنرمند سیاه باز فقید عطاا... صفرپور خواهد بود و همچنین در اختتامیه سومین جشنواره تئاتر استان بزرگداشت این هنرمند فقید ویژه انجام خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: برگزیدگان سومین جشنواره به تشخیص داوران به جشنواره منطقه ای راه می یابند و در صورت موفقیت در آن مرحله می توانند به جشنواره تئاتر فجر کشوری راه یابند.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان افزود: تولیدات آثار هنرهای نمایشی در استان گلستان به لحاظ کمی جزو استانهای برتر است ولی به لحاظ کیفی در سال های اخیر اندکی افت داشته است ولی با شرایطی که ایجاد شده در تلاش هستیم کیفیت هنرهای نمایشی استان را ارتقا بدهیم.

شایان گفتن است آئین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان ساعت ۱۸ روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.


در سومین جشنواره تئاتر گلستان نمایش های زیر اجرا می شود
«گلماه» به نویسندگی روح اله نوری و کارگردانی میلاد گیلانی، «باغ وحش جهانی» به نویسندگی بهمن ولیان و کارگردانی راحیل کریمی و «امیرکبیر ۲۰۱۸» برداشت آزاد از نمایش شهر غصه و کارگردانی رهبان مسلمی عقیلی و رضا پورتراب زاده در نخستین روز جشنواره به روی صحنه می رود.
نمایش «دشمن خدا» به نویسندگی و کارگردانی عماد رجبلو، «مِرِجن» به نویسندگی بهرام محمد ایری و کارگردانی رسول اونق و شهروز ایری و «جای امن» به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم مهدوی در دومین روز از جشنواره اجرا می شود.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر