c_300_250_16777215_10_images_69033.jpg

ترکمن سسی- رئیس انجمن هنرهای نمایشی گلستان گفت:در سه ماهه اول سال جاری تعداد 53 اثر نمایشی در استان گلستان اجرا شده است و گزارش این فعالیت ها برای جلب حمایت ها به مرکز ارسال شده است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، محمدحسن رستمانی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گلستان در حاشیه برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر گلستان اظهار کرد: تئاتر و نمایش در وهله اول برای مردم است و در یک رابطه متقابل فرهنگی و هنری هدف تئاتر تاثیر گذاری مثبت در رویدادهای واقعی زندگی مردم است و در مرحله بعدی برای وبترین جشنواره هاست.
 دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر گلستان با اشاره به اینکه در حوزه هنرهای نمایشی فعالیت های گسترده ای در استان در حال انجام است افزود: به لحاظ مادی و با توجه به شرایط خاص خود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حمایت های لازم را داشته است و ملاک ما برای حمایت از گروه های اجرا کننده تعداد اجرای عمومی آنهاست تا بتوانیم حمایت های مالی مرکز هنرهای نمایشی را به هنرمندان و گروه های ثبتی نمایشی استان جذب بکنیم.
وی تاکید کرد: هنرمندان ما به لحاظ معنوی با توجه به عشق و علاقه شان به هنر هنمایش رسالتی را در خود حس می کنند و وارد عمل می شودند ولی سعی ما بر این است تا حمایت های مرکز هنرهای نمایشی را در بین هنرمندان توزیع بکنیم ولی تاکنون کمک های مالی سال 1396 مرکز نرسیده است گرچه مطمن هستیم به زودی این حمایت ها به دست هنرمندان خواهد رسید.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی گلستان با بیان اینکه امسال سه عنوان دوره آموزشی در حوزه هنرهای نمایشی در استان اجرا شده ، خاطر نشان کرد: چندین موسسه در استان در امر آموزش تئاتر و هنرهای نمایشی به علاقمندان گلستانی فعال هستند .
رستمانی ادامه داد: از جمله این آموزشگاه ها که هنرمندان پیشکسوت استان در آن تدریس می کنند می توان به موسسه آوای کیمیای گلستان در حوزه آموزش تئاتر به کودکان و نوجوانان و بزرگسالان ، شفق و صورتک در حوزه کودک و نوجوانان و نیز آموزشگاه ویرا در شرق استان در گنبدکاووس و آموزشگاه نمای نزدیک و هفت رخ در حوزه نمایش اشاره کرد.
وی تصریح کرد: بازیگری در خون ما ایرانیان هست و با توجه به میزان علاقمندی هنر آموزان خروجی این کلاس ها بازیگران و هنرمندان توانمندی خواهند بود که در سال های اتی خود را نشان خواهند داد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گلستان در پایان یادآور شد: در بیست و نهمین جشنواره تئاتر گلستان طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه 6 نمایش برگزیده اجرا شدند و مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان نیز ساعت ۱۸ روز پنجشنبه (15 شهریور) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر