c_300_250_16777215_10_images_72391.jpg


ترکمن سسی - طاهر جانی: ظاهرا برخی مخالفان محلی نماینده مجلس در حوزه غرب گلستان قصد ندارند کاندیداتوری مجدد وی را در انتخابات اسفند ماه برتابند. به تازگی یکی دو کانال بی نام و نشان که با اسامی مستعار به نشر مطالب درباره وضعیت کاندیداهای احتمالی می پردازند با عدله قرار دادن دلایل واهی می کوشند عملکرد رامین نورقلی پور را ضعیف عنوان نموده و او را از ثبت نام مجدد در کارزار آینده منصرف سازند.


بی تردید نورقلی پور پس از راهیابی به مجلس دهم در تن ندادن به خواست عده ای که به هر ترفندی سعی داشتند از وی باج بگیرند عملکردی ستودنی برجای گذاشته و در رمزه پاک ترین و سالم ترین منتخبین مردم بشمار می رود. نورقلی پور تحت هیچ شرایط نه به کسی باج می دهد و نه اهل باج گرفتن از کسانی است که می پندارند می توانند سرنوشت انتخابات در حوزه یاد شده را رقم زنند‌.
بر این اساس تمامی متون منتشر شده در کانال های ساختگی که عوامل آن تلاش بی وقفه انجام می دهند تا عملکرد نماینده حوزه غرب را به باد انتقاد گرفته و دست آوردهایش را بشدت ضعیف جلوه بخشند کاملا کذب و فاقد هرگونه ارزشیابی می باشند. اخیرا یکی از کانال ها مطلبی با تیتر « پیام سران ترکمن صحرا به نورقلی پور » را منتشر کرد که در متن آن یاشولی ها از نماینده مجلس خواسته بودند تا کاندیدای مجلس یازدهم نشودii
این ادعای واهی البته نیاز به بررسی میدانی ندارد‌ زیرا به پیوست مطلب هیچ مدرک مستندی ارائه نشده و در متن نیز نامی از یاشولی ها چه گمنام و چه نام آشنا برده نشده است. خوانندگان محترم بخوبی می دانند که هر کانال و شبکه ای مشخصا می بایست دارای مدیر و تیم نویسندگان باشد، اما اینکه مخالفان نورقلی پور به چه علت هویت شان را پشت واژه ها و عناوین ساختگی پنهان می دارند خود جای تامل و تفکر دارد.
آسیب ندیدن بخش های زیادی از شهرستان گمیشان در سیل فروردین ماه در نتیجه خرد جمعی همه آحاد مردم و مسئولین حاصل آمده است. نورقلی پور در ایامی که سیل به سرعت می رفت تا کمیش تپه و نواحی اطرافش را ببلعد خود را به منطقه رساند و همگام با سایر مردم بیل به دست گرفت تا انبوه آب های انباشته شده روستاهای دهنه و همچنین خواجه نفس را خالی از سکنه نکند. در قره تپه که تحت محاصره کامل آب بسر می برد چیزی نمانده بود یک تراژدی تلخ و زیانبار رقم بخورد، ولی تمامی امکانات به کار گرفته شدند تا اهالی آن روستا از خطرات احتمالی سیل ایمن بمانند. رودخانه قره سو در محدوده روستای نیازآباد در جنوب بندرترکمن روزهای متوالی وضعیت هشدار را تجربه کرد و اگر چنانچه آب به پایین دست فوران می کرد، سیل در کمتر از یک شب به بندرترکمن هم می رسید.
اکنون با گذشت چند ماه از وقوع رخداد زیانبار کمیش تپه نسبت به سایر نقاط سیل زده اوضاع به مراتب بهتری دارد. به لطف انجام عملیات زهکشی در بخش های وسیعی از زمین های اطراف گمیشان و به علاوه لایروبی به موقع کانال روستای اورکت حاجی و کانال داخل کمیش تپه کلیه مرغداری ها و دامداری های حوزه از خطر سیل و تلفات مصون ماندند. در شرایط مشابه یک مرغداری پنجاه هزار تایی در آق قلا متحمل صددرصد تلفات شد.
بودجه تکمیل مجتمع ورزشی تختی بندرترکمن که بیش از دو دهه به حال خود رها شده بود مصوب و اخذ گردید. در این شهر استخر سر پوشیده هم به مرحله بهره برداری رسیده است. پیگیری و رفع مدیریتی مجموعه سوارکاری استان و پیگیری شروع عملیات آسفالت ریزی محور چهار بانده کردکوی به بندرترکمن از دیگر اقدامات بعمل آمده توسط منتخب مردم در مجلس یاد می شود.
 نورقلی پور در سفرهایش به ترکمنستان بی آنکه نیاز به مترجم داشته باشد با طرف مذاکره به زبان رایج صحبت کرد و به عنوان عضوی از ساختمان بهارستان کشور نقش مهمی در ذوب شدن یخ روابط دو کشور طی پانزده سال گذشته ایفا نمود. مجری شبکه ترکمنستان در پس از انجام اولین مصاحبه با وی به بیان این عبارت پرداخت: از اینکه پس از سال ها یک نماینده ترکمن از مجلس نمایندگان ایران برای حضور در جشن استقلال به کشور ما آمده است بسیار خشنود و شگفت زده هستیم.
با همه این احوالات مسلما انتقاد به منتخب مردم وارد است و کسی نمی گوید که نباید از وی ایراد گرفت. انتقاد با ذکر دلایل و رجوع به منابع مستدل می تواند موجب برون رفت مشکلات و به حداقل رسیدن گرفتاری ها گردد.
پیشرفت توسعه در مرکز استان علی رغم فشار تحریم ها طی سالیان گذشته چشمگیر بوده است. علاقمندان بیشماری از سطح کشور به منظور گذراندن بخشی از تعطیلات نوروزی و تابستان به تفرج گاه های مرکز استان رو می آورند که عایدی زیادی نصیب فروشندگان محلی و کسبه می کند. در سوی مقابل عدم توجه کافی به جاذبه های تفریحی شهرهای غرب استان و توسعه لاک پشتی تفرج گاه ها و طبیعت بکر منطقه به تدریج کاهش استقبال را در پی خواهد داشت.
نزدیکان نورقلی پور کماکان  موضوع ورود وی به انتخابات آینده را مورد بحث قرار می دهند. همزمان این نماینده مجلس بر آن است تا پروژه مکان پیشنهادی جهت ایجاد بازارچه مرزی ایران و ترکمنستان و سالن سرپوشیده بندرگز را نهایی نماید. مقایسه عملکرد مثبت این نماینده در قیاس با همتایانش که یکدوره چهارساله را پشت سر گذاشته اند بدون شک غیر قابل انکار می باشد.
مهمترین ایراد وارده بر نورقلی پور جدی نگرفتن کمیته بندی در دفتر نمایندگیش است. تحلیگران بر این باورند که وی زحمات دوستانش در زمان انتخابات را نادیده گرفته و لذا باید در اینباره توضیح شفاف ارائه دهد. او در طول مدت نمایندگی مردم نه برای بزرگان سیاسی و نه برای مراجعین عادی سفره رنگی پهن نکرد. هیچ تاسیساتی اعم از افتتاح پرورش دام، واگذاری امتیاز منابع سوختی، اعطای وام های کلان با درصد پایین، اعطای امتیاز خط تاکسی شهری، انجام زد و بند با ملاکین و سرمایه گذاران که سواستفاده از موقعیت شغلی را به اثبات برساند در سابقه نورقلی پور و نزدیکانش دیده نشده است.
بیکاری فزاینده در میان اقشار جوان عامل دیگر کاهش طرفداران منتخب مردم عنوان می شود. هر شخص مدعی حمایت از نورقلی پور تنها یک خواسته دارد و آن هم اینکه از طریق نفوذ وی به شغل مناسبی برسد. نماینده غرب گلستان تاکنون بصورت رسمی به شایعات پیرامون کاندیداتوریش در انتخابات پیش رو و سایر انتقادات پاسخ نداده است.، لیکن فرصت کافی دارد تا جوابگوی سوالات متعدد و شفاف سازی درباره وضعیت آینده اش باشد.

دیدگاه‌ها  

+2 #1 lilie 1398-07-09 20:08
ازطرزنوشتن معلومه که اقای طاهرجانی ازطرفداران اقای نورقلی پوراست وگرنه بیطرفانه می نوشت.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر