c_300_250_16777215_10_images_73726.jpg
ترکمن سسی - استاندار گلستان با تاکید بر اینکه شوراها برآمده از اراده مردم و منطبق بر اصول قانون اساسی است، گفت: در اجرای اصل 44 قاون اساسی، اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شد و اگر اداره امور مردم نیز به خود مردم واگذار شود، ضامن منفعت جامعه خواهد بود.


دکتر هادی حق شناس در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرستان گرگان با تاکید براینکه تصمیم گیری شورایی پخته تر و تاثیرگذار تر خواهد بود، اظهار داشت: باید اختیارات شوراها به گونه ای افزایش یابد که در مدیریت شهری نقش آفرینی کنند.
وی افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی، شوراهای محلی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و پست شهردار  نیز همطراز پست های کلیدی محسوب می شود.
استاندار گلستان با بیان اینکه در بحث مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری ها افزایش قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: تلاش داریم توزیع اعتبارات در دهیاری ها، شهرها و شهرستان ها با عدالت صورت گیرد.
وی با انتقاد از اینکه بسیاری فقط  گیلان و مازندران را جزو شمال ایران می دانند، افزود: استان گلستان از استان های خوب شمالی کشور است که سرسبزی آن در ورودی بیابانی آن مستتر شده است.
دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: درختکاری نقش تاثیرگذاری در زیبایی و شادابی ورودی شهرهای استان دارد و اجرای طرح های درختکاری و حفظ درختان غرس شده، نیازمند صرف هزینه های گزاف نیست و همت مسئولین را می طلبد.
وی بر ضرورت انجام درختکاری در ورودی و خروجی استان تاکید کرد و افزود: آب تصفیه شده شهر گرگان که در حال حاضر به دریا سرازیر می شود، می تواند درختان نوپا را سیرآب کند.
در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان، نیز با تقدیر از زحمات استاندار گلستان گفت: هنوز یکسال از حضور استاندار در استان گلستان نمی گذرد اما خدمات شایان وی در تاریخ این استان ماندگار خواهد شد.
حسین ربیعی، افزود: ایجاد نخستین بندرخصوصی در خواجه نفس و تلاش برای احیای خلیج گرگان و زحمات طاقت فرسای ایشان در مبارزه با ویروس منحوس کرونا هیچگاه از اذهان مردم این دیار پاک نخواهد شد.
وی، با بیان اینکه اعضای شورا به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند، اظهار داشت: اعضای شورا به تناسب در شوراهای فرادست شهرستان، استان و شورای عالی کشور حضور دارند و در تدوین برخی از قوانین نقش موثری دارند.
ربیعی، افزود: امروز بعد از سپری شدن 5 دوره از عمر شوراهای اسلامی این نهاد مردمی به درختی تنومند تبدیل شده و نقش مهمی در شناخت مشکلات مردم شهرها و روستاها دارد.
در ادامه نایب رییس شوری اسلامی شهرستان گرگان نیز ضمن تقدیر از زحمات استاندار گلستان اظهار داشت: با اجرای طرح الحاق به بافت روستایی انبوهی از پرونده ها تشکیل و منتظر تعیین تکلیف هستند.
مصظفی عرب، پیشنهاد کرد که جلسات با فاصله کمتری برگزار شود تا مشکل مردم سریعتر رسیدگی و حل شود که با موافقت استاندار مقرر شد جلسات دو هفته یکبار برگزار شود.
عضو شورای اسلامی شهر سرخنکلاته نیز در این جلسه از عدم روشنایی ورودی شهر سرخنکلاته و عدم تامین ایمنی کمربندی جدید گرگان از محور سرخنکلاته انتقاد کرد.
حسن گرزین افزود: درمانگاه و سالن ورزشی سرخنکلاته از چندین سال قبل تاکنون تکمیل نشده است که با دستور استاندار مقرر شد سالن ورزشی سرخنکلاته در سال جاری به اتمام برسد.
همچنین عضو شورای اسلامی شهر گرگان و نماینده استان در شورای عالی استان های کشور از عدم اسقرار ادارات شهرستانی در گرگان انتقاد کرد و گفت: استقرار ادارات شهرستانی از بار ترافیکی ادارات کل خواهد کاست.
حمیدرضا آقاملایی  با اعلام رضایت از عملکرد شهردار مرکز استان از حمایت های استاندار گلستان از مدیریت شهری گرگان تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه عضو بخش بهاران شورای اسلامی شهرستان گرگان نیز بازنگری طرح هادی روستایی برای افرادی که می خواهند در آن مناطق خانه سازی کنند را یک ضرورت عنوان کرد.
رضا محمد زاده از استاندار گلستان خواست تا در جهت حفظ مراتع استان از واگذاری آن به افراد غیربومی خودداری شود و فقط به افراد همان روستا واگذار شود.
عضو شورای اسلامی شهر قرق نیز به شبکه فرسوده آب شرب این شهر اشاره کرد و گفت: شبکه لوله کشی آب شهر قرق بسیار قدیمی و فرسوده است و این امر به بهداشت فردی و عمومی لطمه خواهد زد.
محمدعلی ثمره، همچنین با اشاره به فاصله قابل توجه  شهر قرق تا مرکز استان، از استاندار گلستان خواست تا نسبت به استقرار برخی از ادارات خدمات رسان در این شهر اقدام نماید.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر