c_300_250_16777215_10_images_73740.jpg

ترکمن سسی - پرهیز بهترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا را رعایت توصیه های بهداشتی دانست و گفت: مردم جز مواقع ضروری از منزل خارج نشوند.



به گزارش خبرگزاری شبستان، «جبار پرهیز» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیماری کووید19 بیشتر از طریق تنفسی، عطسه و سرفه انتقال پیدا می کند.

رئیس بیمارستان طالقانی گرگان با بیان اینکه کرونا تا چند روز در محیط زنده می ماند، ادامه داد: هر جایی که بیمار مبتلا به کرونا حضور داشته باشد انتشار بیماری سرعت بیشتری می گیرد.

وی تصریح کرد: مردم تا حد امکان از حضور در مراکز تجمعی و اماکن عمومی پرهیز کنند و اگر هم مجبور به حضور در اماکن عمومی شدند پروتکل ها و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

پرهیز بر لزوم شستشوی مکرر دست ها تأکید کرد و افزود: علائم کرونا مشابه آنفولانزا است و مردم نباید نسبت به این بیماری اضطراب فراوان و وحشت داشته باشند.

رئیس بیمارستان طالقانی گرگان متذکر شد: دقت نظر در مورد جلوگیری از انتقال ویروس کرونا بهترین راه کنترل بیماری کووید19 است.

وی یادآور شد: کسی که علائم بیماری را دارد با استفاده از ماسک تا حدودی می تواند از انتقال بیماری به سایر افراد جلوگیری کند، افراد سالم نیز هنگام حضور در اماکن تجمعی و پرتردد نیز باید از ماسک استفاده کنند.
پرهیز در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف غذای گرم مانع ابتلا به کرونا می شود، افزود: راه های انتقال ویروس کرونا از طریق تنفسی و مجاری تنفسی است و مصرف غذاهای گرم در عدم ابتلا به کرونا تأثیری ندارد.

رئیس بیمارستان طالقانی گرگان یادآور شد: به مردم توصیه می کنم به جای آنکه وقت خود را صرف مصرف نوشیدنی های گرم کنند، شستشوی مکرر و صحیح دست ها را در دستور کار قرار دهند و از سفرهای غیرضروری اعم از درون و برون شهری بپرهیزند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر