c_300_250_16777215_10_images_74299.jpg

ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت شهرستان گمیشان گفت: تشرف هزاران ترکمن اهل سنت استان گلستان به بارگاه مطهر امام هشتم شیعیان، نشانه ارادت آن‌ها به اهل بیت (ع) و از مظاهر وحدت شیعه و سنی است.



حاج آخوند امان گلدی حنفی نژاد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: باید از ظرفیت دهه کرامت برای ترویج فضیلت‌های امام رضا (ع) و  الگوگیری از این سیره برای تقویت وحدت شیعه و اهل‌سنت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه محبت اهل‌بیت (ع) محور وحدت شیعه و سنی در گلستان است گفت: تمامی مسلمانان از جمله ترکمن های ساکن این استان به امام رضا (ع) اعتقاد ویژه‌ای دارند زیرا ایشان از نوادگان پیامبر (ص) بوده و اهل‌بیت در تفکر اهل سنت دارای جایگاه والایی هستند.

وی بیان کرد: ترکمن های گلستان علاوه بر اینکه نام امام رضا (ع) را روی فرزندان خود می گذراند، حضور در مرقد ایشان را در ابتدای ازدواج و زندگی مشترک، مایه خوشبختی و برکت دانسته و به این کار اهتمام دارند.

امام جمعه اهل سنت گمیشان ادامه داد:  وجود مبارک امام رضا (ع) در ایران اسلامی مایه وحدت بوده و برای ایرانیان از جمله اهل‌سنت عامل آرامش و امنیت روحی است.

وی اتحاد مسلمانان را رمز موفقیت آنها در برابر استکبار جهانی دانست و افزود: تا زمانی که همبستگی شیعه و سنی وجود دارد، دشمنان نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند و فقط در سایه وحدت مسلمانان زندگی مسالمت‌آمیزی به دور از هر گونه اختلاف خواهند داشت.

 امام رضا (ع) از دیر باز مورد احترام ترکمن ها بوده و همه ساله عده زیادی از آنان برای زیارت مرقد شریف ایشان به مشهد مقدس سفر می کنند.

امام جمعه اهل سنت گلستان در ادامه با اشاره به خدمات و تلاش های آستان قدس رضوی در بازسازی مناطق سیل زده گمیشان اظهارداشت : مردم منطقه هرگز تلاش های خدام حرم رضوی و هدایای ارسالی از حرم مطهر ایشان را فراموش نخواهند کردند.

وی گفت: کمک های خالصانه آستان قدس رضوس در سیل پارسال  وحدت و همدلی در منطقه را دو چندان کرد و همه تلاش دشمنان در ایجاد نفاق و دودستگی در منطقه را نقش برآب کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر