c_300_250_16777215_10_images_74431.jpg

ترکمن سسی –مدیرکل عشایری گلستان در روزهای اخیر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرده بود که روزانه حدود ۱۰ هزار ماسک به صورت رایگان بین عشایر و دامداران روستایی که دام‌های خود را برای عرضه به میدان دام می‌آورند توزیع می‌شود اما فعالان میدان دام گنبد می گویند ماسک را به آنها می فروشند.


میدان دام گنبد کاووس در استان گلستان یکی از سه پرفروش‌ترین میدان دام کشور است که در روزهای منتهی به ایام عید قربان اوج فعالیت این میدان دام است و با فروش متوسط روزانه پنج هزار راس دام سبک و سنگین برآورد می شود روزانه پنج میلیارد تومان گردش مالی دارد.

در شرایطی که در وضعیت قرمز کرونایی در منطقه هستیم و از طرفی با توجه به ضرورت خرید و فروش دام قربانی در آستانه عید قربان فعالیت این میدان دام اجتناب ناپذیر بوده است لذا حداکثر مساعدت و همکاری برای رعایت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در این میدان اهیمت خاص خود را دارد.


خبر توزیع ماسک رایگان خبر امیدوار کننده ای بود ولی حقیقت امر چیز دیگری است. آنچه شهروندان فعال در این میدان می گویند حکایت از آن دارد که ماسک در وردوی میدان دام گنبدکاووس از طرف مسئولین به قیمت 2500 تومان به فروش می رسد و خبری از توزیع ماسک رایگان نیست و نوعی شائبه کاسبی از کرونا را در اذهان تداعی می کند.

قطعا در روزهای آتی و هرچه به عید قربان نزدیک تر شویم حجم فعالیت ، تراکم و ازدحام جمعیت در این میدان بیشتر و بیشتر خواهد شد و توزیع ماسک رایگان اقدامی ارزشمند و از بهترین کارها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خواهد بود لذا از مدیران امور عشایری استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس انتظار است چنانچه برنامه ای برای توزیع ماسک رایگان در این میدان دام دارند درنگ نفرمایند و بر نحوه  نوزیع ماسک نیز نظارت دقیق داشته باشند.

گفته می شود حدود ۱۰۰ نفر آغل‌دار، ۱۰۰ نفر راننده وانت و کامیونت حمل دام و ۱۰۰ نفر هم دستفروش و اغذیه‌فروش درمیدان فروش دام گنبدکاووس مشغول فعالیت هستند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر