c_300_250_16777215_10_images_74434.jpg

ترکمن سسی - قربان محمد اونق امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن گفت: اگر بنا به هر دلیلی امام نتواند نماز عید قربان بخواند مردم نمی توانند قربانی بکنند مگر تا زوال آفتاب که حدود یاعت یک بعد از ظهر می باشد.


آخوند قربان محمد اونق گفت: با توجه به عدم برگزاری نماز عید سعید قربان به دلیل شیوع بیماری کرونا، قربانی کردن در روز اول عید قربان بعد از " زوال آفتاب" جایز است.
آخوند قربان محمد اونق در گفت و گو با خبرنگار ما با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح استان گلستان و شهرستان، ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در خصوص قربانی کردن در روز اول عید قربان، گفت: امسال عید سعید قربان شرایط ویژه ای را تجربه می کند و به دلیل وجود بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن، بنا به تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا، نماز عید قربان اقامه نخواهد شد.
امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن در خصوص قربانی کردن در روز اول عید قربان با توجه به این شرایط، گفت: با توجه به عدم برگزاری نماز عید سعید قربان به دلیل شیوع بیماری کرونا، قربانی کردن در روز اول عید قربان بعد از ” زوال آفتاب” حدود ساعت ۱۳:۰۰ (یک ظهر) به بعد جایز است.
آخوند قربان محمد اونق با اشاره به کتاب “الاختیار لتحلیل المختار” و التجرید علامه قدوری” افزود: ” فإن لم یُصَلّ الإمامُ فی الیوم الأول لِعُذرٍ لایُضَحّی ِ حَتّی تَزولَ الشمسُ . و فی الیوم الثانی تَجوزُ قبل صلاهِ العید و بَعدَها .
عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با استناد به این کتاب ها در ادامه افزود: اگر امام بنا به عذری نماز عید قربان را نخواند، مردم نمی توانند قربانی کنند، مگر تا وقتی که زوال آفتاب که حدود ساعت یک ظهر به بعد می باشد، برسد و سپس بعد از آن می توانند قربانی کنند.
آخوند اونق در ادامه تصریح کرد: در روز دوم و سوم عید قربان، قربانی کردن در هر ساعتی از شبانه روز بلامانع بوده و جایز می باشد.
امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن در ادامه سخنان خود بر رعایت نکات بهداشتی تاکید فراوان داشت و گفت: این روزها شاهد شیوع مجدد بیماری کرونا در سطح شهرستان و استان هستیم و بر همه مومنین واجب و ضروری است که ضمن رعایت نکات بهداشتی از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و در اماکن عمومی رفت و آمد بیجا نداشته باشند و در صورت تردد ضروری، حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند.
وی افزود: همه و همه وظیفه داریم نکات بهداشتی را رعایت کرده به دستورات ستاد ملی کرونا گوش فرا دهیم تا هرچه زودتر این بیماری منحوس از بین برود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر