c_300_250_16777215_10_images_75730.jpg
گنبدکاووس : ترکمن سسی - رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور، راز ماندگاری و جاودانگی مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن در اذهان عمومی را مردمی بودن این شاعر بلند آوازه ایرانی دانست و گفت: اشعار او زبان حال مردم است.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری ایرنا گلستان، سیدمحمد حسینی عصر جمعه در همایش "وحدت مسلمین و محبت اهل بیت (ع) در اندیشه مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن" و در جمع شاعران و نویسندگان منطقه گنبد کاووس اظهارداشت که این شاعر و عارف نامی قوم ترکمن، مسائل و مشکلات مردم و زندگی آنها را با زبان زیبای شعر بیان می‌کرد.
به گفته وی؛ در اشعار مختومقلی فراغی مفاهیم بلندی از ظلم و ستم حاکمان آن زمان به مردم، توحید و خدا پرستی، وحدت و اتحاد، کمک به دیگران، عشق و مودت به پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وجود دارد که شایسته تکریم است.
حسینی با اشاره به سخن یکی از شاعران بزرگ معاصر که مختومقلی فراغی را "فردوسی" ترکمن‌ها دانسته است، اضافه کرد: این سخن درستی است و امروز خانواده‌های ترکمن و دیگر خانواده‌های ایرانی بایستی فرزندان خود را بیشتر با اشعار این شاعر و دیگر مفاخر بزرگ کشور آشنا نمایند.
وی تصریح کرد: امروز جبهه استبکار و کشورهای استعمارگر به دنبال تغییر در فرهنگ، باورها و سبک زندگی ملت‌هایی با فرهنگ و تمدن اصیل بویژه ایجاد فاصله بین نسل جوان آنها با گذشته هستند تا به مرور آنها را بی‌هویت و تابع نظر و فرهنگ غربی نمایند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر