c_300_250_16777215_10_images_75745.jpg

گرگان : ترکمن سسی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: ۶ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب دا، ستاد کرونای استان گلستان با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران و روسای دستگاه های مختلف گلستان، ۱۰ آبان ماه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه، گفت: در حال حاضر، روند ابتلا و بستری کووید ۱۹ در استان گلستان با افزایش مواجه شده و استان در وضعیت هشدار قرار گرفته است.


دکتر عبدالرضا فاضل افزود: شهرستان های آق قلا، علی آباد، کردکوی، گمیشان و گنبد در وضعیت زرد و شهرستان های گرگان، آزادشهر، بندرترکمن، بندرگز، مینودشت و مراوه تپه در وضعیت قرمز و شهرستان های رامیان، کلاله و گالیکش در وضعیت هشدار قرار دارند.


وی خاطرنشان کرد: باتوجه به تعطیلات هفته گذشته و اعیاد پیش رو و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، مطمئنا طی دو هفته آینده، شرایط مطلوبی در استان نخواهیم داشت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان اشاره کرد: در حال حاضر ۳۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۶ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و ۳۲ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.


دکتر فاضل افزود: بیش از ۵۲ درصد از بستری ها شامل افراد بالای۵۵ سال ۴۱/۵ درصد افراد بین ۱۵ تا ۵۵ سال و حدود ۶ درصد نیز افراد زیر ۱۵ سال را تشکیل می دهند.

شایان ذکر است: در این جلسه دکتر ناهید جعفری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، گزارش مختصری درباره وضعیت کرونا در شهرستانها، صنایع، وسایل نقلیه عمومی و اماکن ... ارائه کرد.

مصوبات این جلسه:


در شهرستان های قرمز کرونایی، برگزاری مراسم های اجتماعی، فرهنگی و همایش ها، ممنوع است

فعالیت مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چایخانه، باشگاه های ورزشی به خصوص ورزش های پربرخورد مثل کُشتی و...، مراکز تفریحی سرپوشیده و سالنی، استخرهای سرپوشیده و ...ممنوع است.

کارکنان مجموعه های اداری با دورکاری با اولویت دورکاری بانوان به فعالیت بپردازند.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر