c_300_250_16777215_10_images_75801.jpg

ترکمن سسی - ظرفیت ها و جاذبه های بالقوه فرهنگی، تاریخی و طبیعی بویژه در برخی مناطق روستایی و موضوع بهره گیری از این پتانسیل ها در سال های اخیر موجب راه اندازی اقامتگاه های بومگردی شد.

اقامتگاه هایی که در مسیر توسعه گردشگری بود و با پرکردن اوقات فراغت مسافران و گردشگران به آنها کمک می کرد تا مدتی را از هیاهوی زندگی شهری دور بوده و در محیطی آرامتر زندگی را سپری بکنند.

مسافران و گردشگران در این اقامتگاه ها با فرهنگ بومی محلی ، معماری و میراث ملموس و ناملموس محلی آشنا می شدند و از غذاهای محلی آن مناطق استفاده کرده و تجربه جدیدی کسب می کردند.

در واقع اقامت در اقامتگاه بوم گردی به مسافران و گردشگر كمك می كرد تا راجع به جامعه محلی و مردمانش بیشتر یاد بگیرد و از محیط طبیعی اطراف لذت ببرند.

در کنار این ها این طرح به ایجاد اشتغال در روستاها کمک ‌می کرد و ارتباط مردم با طبیعت را بیشتر می کرد.

اما از اواخر سال قبل و در آستانه عید سال نو به ناگاه همه چیز عوض شد و همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از الزامات پیشگیری از کرونا این اقامتگاه های بومگردی را از رونق انداخته و شرایط همچنان به اقبال گردشگری نیست.

دارندگان اقامت هاگاه های بومگردی در ادامه باید امیدوار باشند که شرایط کرونایی چگونه پیش خواهد رفت و نیم نگاهی هم به کمک های دولتی باشند که در چنین شرایطی که کشب و کار محلی انان دچار خسارت و رکودی شده است چه حمایت هایی از بخش دولتی نصیب آنان خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر