c_300_250_16777215_10_images_75817.jpg

گنبدکاووس : ترکمن سسی - رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس از تجهیز این شهرستان مرزی به رادار هواشناسی با قابلیت پیش‌بینی‌ کوتاه مدت و دقیق سامانه‌های جوی و پایش ابرهای بارشی خبر داد.

منصور فرشاد افزود: تجهیزات این سیستم با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان هواشناسی خریداری شده و اکنون در تهران نگهداری می‌شود.
به گزارش ترکمن سسی به نقل از ایرنا گلستان، منصور فرشاد رئیس اداره هواشناسی گنبدکاووس روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس بابیان اینکه برای نصب و راه‌اندازی این سیستم که یک دکل (برج) با ارتفاع ۳۰ متر خواهد بود، نیاز به ابنیه و زیرساخت‌های مورد نیاز داریم، اظهار داشت: مسوولان این شهرستان و استانداری گلستان قول تامین اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی برای ساخت ابنیه و زیرساخت‌ها را داده‌اند که باید هرچه سریعتر اقدام شود.
به گفته وی، پس از احداث ابنیه و زیرساخت‌های مورد نیاز، تجهیزات رادار هواشناسی به گنبدکاووس منتقل می‌شود.
فرشاد همچنین از کاهش ۴۱ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری (اول مهر تا ۱۸ آبان) گنبدکاووس در مقایسه بامدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در بازه زمانی ذکر شده ۳۰.۴ میلی‌متر باران در این شهرستان باریده که در مقایسه با دوره آماری بلندمدت نیز ۴۸ درصد کاهش دارد.
وی بابیان اینکه دمای هوا در گنبدکاووس تا پایان هفته جاری ۱۰ تا ۱۲ درجه سردتر می‌شود، اضافه کرد: مطابق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بارش‌ها طی آبان امسال در این شهرستان ۱۰ درصد کمتر از حد نرمال، در ماه آذر به صورت نرمال و در دی ماه امسال نیز ۱۰ درصد بیشتر از حد نرمال خواهد بود.
گفتنی است تاکنون تنها ۹ رادار هواشناسی در برخی استان های کشور راه اندازی شده است و با توجه سابقه بروز حوادث طبیعی متعدد در استان گلستان نصب و راه اندازی رادار هواشناسی در گنبدکاووس که در منطقه ای هموار مستقر است و پوشش راداری خوبی را خواهد داشت اقدام مناسبی برای پیشگیری از خسارات حوادث طبیعی خواهد بود.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر