c_300_250_16777215_10_images_76021.jpg

گلستان : ترکمن سسی - مدير كل شيلات گلستان با اشاره به مزيت هاي طرح پرورش ماهي در دريا گفت: اين طرح تمامي شاخص هاي مطرح شده طرح هاي اقتصاد مقاومتي را داراست و اجرايي شدن آن تاثير بسزايي در رشد اقتصادي و اشتغال زايي منطقه دارد.


 
مدير كل شيلات گلستان با اشاره به مزيت هاي طرح پرورش ماهي در دريا گفت: اين طرح تمامي شاخص هاي مطرح شده طرح هاي اقتصاد مقاومتي را داراست و اجرايي شدن آن تاثير بسزايي در رشد اقتصادي و اشتغال زايي منطقه دارد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مهندس سيد جواد قدس علوي در جلسه بررسي و راه اندازي طرح پرورش ماهي در دريا كه با حضور دكتر مطيعي مشاور تحقيق و توسعه بنياد بركت كشور و دكتر مهدوي فر نماينده بنياد بركت در استان ، برگزار شد تصريح كرد: از سال 96، با همفكري مسئولين محلي شهرستان هاي ساحل نشين، پرورش ماهي در دريا به عنوان شغل جايگزين جهت اشتغال زايي صيادان غيرمجاز مطرح گرديد كه در نتيجه با تشكيل يك تعاوني از سوي ساحل نشينان خواجه نفس، با همكاري شركت جهاد نصر، قفس هايي جهت آغاز فعاليت پرورش ماهي در دريا در اختيار ساحل نشينان و مردم بومي منطقه قرار گرفت.
وي افزود: خوشبختانه ساحل نشينان ما نگاه جامع اي به كار پرورش ماهي در دريا داشته اند كه نتيجه آن عرضه مستقيم محصول توسط خود آنها در سواحل بوده است.
مدير كل شيلات گلستان با بيان اينكه در زمينه راه اندازي طرح پرورش ماهي در دريا(سازه پن)، گلستان هيچ وابستگي به خارج از استان ندارد، عنوان كرد: هم اكنون در سواحل استان سازندگان سازه هاي مورد نياز اين طرح مشغول به كار هستند و بچه ماهي مورد نياز اين طرح نيز توسط مراكز تكثير استان تامين مي گردد. بنابراين گلستان مستقل از كشور، تمام زنجيره هاي اين صنعت را مي تواند ايجاد كند.
وي گفت: يكي از مهم ترين محورهاي توسعه اين صنعت نيروي انساني است كه جوانان ما با انگيزه و پر انرژي وارد ميدان شده اند.
مهندس قدس علوي با اشاره به همكاري مشترك شيلات و بنياد بركت خاطر نشان كرد: پيش از اين بنياد بركت در زمينه پرورش ماهي با استفاده دومنظوره از آب چاه هاي  مجاز كشاورزي، همكاري مشترك را با شيلات استان انجام داده بود و اين طرح (طرح پرورش ماهي در دريا) دومين همكاري مشترك ما با اين بنياد است كه اميدواريم در راستاي محروميت زدايي، اشتغال زايي و رونق اقتصادي منطقه گام هاي مهمي برداشته شود.
وي در پايان ايجاد سايت پشتيبان را از مهم ترين ملزومات اين طرح دانست و اذعان داشت: ايجاد سايت پشتيبان و اسكله شناور يكي از ملزومات مهم اين طرح است كه در حال حاضر پيگيري هاي لازم در اين زمينه انجام شده و به زودي راه اندازي مي شود.
همچنين در اين جلسه دكتر مطيعي مشاور تحقيق و توسعه بنياد بركت كشور بر برگزاري نشست هاي كارشناسي بين شيلات و بنياد بركت در راستاي برنامه ريزي و تهيه پيش طرح هاي مورد نياز در خصوص همكاري جهت اجراي طرح پرورش ماهي در دريا تاكيد كرد.
وي گفت: در راستاي رونق سواحل و اشتغال زايي مي توان در كنار راه اندازي طرح پرورش ماهي در دريا، نگاهي نيز به بحث گردشگري دريايي داشت . در اين راستا مي توان با استفاده از ظرفيت   كومه هاي صيادي در قالب بومگردي، همكاري هاي لازم را با ساحل نشينان و صيادان منطقه به عمل آورد.
لازم به ذكر است طرح «دريا بركت» به عنوان يك طرح كشوري از سوي بنياد بركت مطرح است كه استان گلستان جهت اجراي اين طرح به عنوان استان پايلوت انتخاب گرديده كه مقرر شد بنياد بركت در زمينه پرورش ماهي در پن، ايجاد زنجيره توليد و نظام بهره برداري همكاري لازم را با شيلات و متقاضيان اين طرح داشته باشد.
گفتني است جلسه بررسي و راه اندازي طرح پرورش ماهي در دريا (قفس و پن) با همكاري بنياد بركت و شيلات، در محل سالن جلسات اداره كل شيلات گلستان برگزار شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر