c_300_250_16777215_10_images_76111.jpg

گلستان : ترکمن سسی - مدیر کل هواشناسی استان گلستان از ادامه روند کاهشی باران در آذرماه و فصل پاییز نسبت به سال قبل و دوره بلند مدت آماری خبر داد.

 


به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان، نوربخش داداشی مدیر کل استان در گفتگو با اصحاب رسانه و در تحلیل شرایط آب و هوایی آذر ماه و فصل پاییز 1399  گفت:
 
 در فصل پاییز  99 میانگین بارش استان 77.8  میلیمتر بوده است ، این نشان می دهد  39 درصد نسبت به متوسط  این فصل در دراز مدت  کاهش  بارش رخ داده و همچنین نسبت به سال قبل 21 درصد میزان بارشها کاهش داشته است.

 وی افزود: بیشترین میزان بارش در فصل پاییز در حوضه شهرستان مینودشت بمیزان 149.9 میلیمتر و کمترین بارش در حوضه شهرستان گنبدکاوس بمیزان 47.1 میلیمتر  به ثبت رسیده است.

 داداشی در ادامه گفت: میانگین بارش استان در ماه آذر 25.1 میلیمتر بوده است و نسبت به متوسط بارش این ماه 48 درصد کاهش داشته است و میانگین دمای استان در ماه آذر 7.2 درجه سانتیگراد و نسبت به متوسط دمای این ماه 1.8 درجه کاهش را نشان می دهد.

 این مقام مسئول در پایان گفت :در فصل پاییز  99 میانگین دمای استان 13.9 درجه سانتیگراد بوده است بطوریکه 0.8 درجه نسبت به متوسط این فصل کاهش داشته و حداکثر دمای ثبت شده 37.2 درجه در گنبد کاوس و حداقل دمای ثبت شده 4.0 - درجه سانتیگراد در آزادشهر به ثبت رسیده است.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر