c_300_250_16777215_10_images_76558.jpg

 

ترکمن سسی - معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور با یادآوری حادثه‌خیز بودن استان گلستان گفت که با هدف پیش‌بینی وقوع سیل، ایستگاه خودکار هشدار سیلاب در ارتفاعات شهرستان ساحلی بندرگز راه‌اندازی می‌شود.


سحر تاج‌بخش‌ روز شنبه هنگام سرکشی از ایستگاه هواشناسی بندرگز اظهار داشت: با توجه به ویژگی خاص اقلیم غرب گلستان و ثبت بارش‌های نقطه و رگباری ناشی از فعالیت ابرهای جوششی، فعالیت این مرکز در ارتفاعات بندرگز کمک موثری در صدور هشدار کوتاه مدت هنگام بروز سیل خواهد کرد.
چند ماه قبل یک ایستگاه هشدار سیل برخط (آن‌لاین) در بندرگز راه اندازی شده بود.
استان گلستان ۱۵ ایستگاه خودکار هشدار سیل در مناطق گوناگون دارد.
رییس سازمان هواشناسی بیان کرد: این ایستگاه ها در سرشاخه های حوزه آبریز مناطق سخت‌گذر غرب گلستان مکان‌یابی شده و از طریق آن مقدار و شدت بارش‌ها بصورت ۲۴ ساعته به مرکز اطلاعات ارسال و پردازش می شود.
گلستان از استان های سیل خیز کشور محسوب می شود و در سالیان گذشته سیل های مخرب بسیاری باعث جان باختن ده‌ها نفر و خسارت چند صد میلیارد ریالی به استان شد.
وقوع سیل سال‌های ۷۱، ۸۰، ۸۱ و ۹۸ علاوه بر صدها کشته، خسارت مالی فراوانی در گلستان بر جای گذاشت که در این میان، سیل پارسال با ۱۱ کشته و  ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت، یکی از زیانبارترین نمونه های سیل این استان بود./ ایرنا

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر