c_300_250_16777215_10_images_89042.jpg

 


ترکمن سسی : مجتبی لشکر بلوکی - با توجه به شرایط کشور که مهمترین دغدغه مردم مسأله اِشتغال ، مَعیشت و تورم است باید ببینیم اسلام و انقلاب مولود اسلام چه راهکاری در این حوزه برای حل مساله دارند ؟



 اقتصاد مقاومتی
اقتصادی که در شرایط دشواری ، تهدید و دشمنی بتواند به اهداف خودش برسد ، اقتصادی پویا که اهداف مبنایی و تفصیلی را برای خود ترسیم کرده است .( مجتبی لشکربلوکی .چرا رهبری نام  اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل را برای سال 95 انتخاب کردند ؟ )

مکتب اقتصادی اسلام هنگامی که اجرا شود نظام اقتصادی اسلامی شکل می گیرد و نسخه معاصر آن می شود ؛  « اقتصاد مقاومتی . »
 
 سیاست های اقتصادی اسلام :

1⃣ ارزش علم
2⃣ ارزش کار
3⃣ ارزش بهره وری
 
بر همین اساس این دین الهی اصولی دارد و هنگامی که سیاست های فوق بخواهد اجرا گردد باید این اصول را رعایت نماید .
 
اصول مکتب اقتصادی اسلام :

1⃣ عدالت اقتصادی
2⃣ جهاد اقتصادی
3⃣ عزت اقتصادی

انقلاب اسلامی این موهبت الهی به ایران زمین که تأثی گرفته از مکتب اسلام است در مبانی اقتصادی خود نیز از اسلام تأثیر پذیرفته و مبنای اقتصادی خود را اینگونه معرفی می کند .
 
مبنای اقتصادی انقلاب اسلامی :

1⃣ الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت
2⃣ جهاد اقتصادی
3⃣ اقتصاد مقاومتی
 
و پس از معرفی مبانی اقتصادی خود به ذکر اهداف این مهم پرداخته و آنان را اینگونه معرفی می نماید .
 
اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی :

1⃣ استقلال اقتصادی
2⃣ رفاه عمومی
3⃣ پیشرفت اقتصادی
 ( مجتبی لشکربلوکی . چرا حمایت از کالای ایرانی شعار سال 97 شد ؟)

 رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۸۶ هشدار می دادند که جنگ بعدی جبهه استکبار بر علیه انقلاب اسلامی ،جنگ اقتصادی است .

 در سال ۱۳۹۱ از اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه مقابله در این جنگ یاد می کند و سال ۱۳۹۲ در قالب ۲۴ بند ،سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را جهت اجرا به دولت ابلاغ می کند ، اگر کامل اجرا شود نتیجه آن می شود :
 
1⃣ استقلال اقتصادی
2⃣ رفاه عمومی
3⃣ پیشرفت اقتصادی

حال چرا ما به اهداف اقتصادی اسلام نرسیده ایم و مردم با توجه به بیان پیشرفت های  انقلاب اسلامی در گام اول ؛ در حوزه اقتصادی گلایه مندند ؟!

 زیرا احکام اقتصادی اسلام که به لفظ امروزی آن اقتصاد مقاومتی، پیاده سازی نگردیده و متاسفانه تاکنون اقتصاد لیبرال اجرا شده است .

حال که مردم به تجربه دریافتند که کلید حل مشکلات اقتصاد در داخل کشور و تکیه به توان داخلی و استفاده از نخبگان کشور و خصوصاً جوانان انقلابی ، این سرمایه های اصلی کشور مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب است ، برای برون رفت راهی جز اجرای نسخه معاصر اقتصاد اسلام ( اقتصاد مقاومتی ) ندارند.

 نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، به عنوان ریل گذار دولت در اجرای صحیح قانون اساسی ؛ در این شرایط سخت اقتصادی اعتقاد به اصل و اجرای این برنامه داشته و مطابق با وظیفه خود در جهت رفع  موانع اشتغال ، کارآفرینی ، تولید و صادرات به تصویب قانون و اصلاح قوانین مانع تولید ؛ تلاش محسوس نمایند .

◽️و دولت می باید با قید فوریت به ایجاد این گفتمان در بدنه خود ، سپس آحاد مردم پرداخته و نسبت به اجرای صحیح سیاست های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی و آمایش سرزمینی خود اقدام جهادی نماید .

 و اما نکته ای قابل تامل :

 در حکومت قطب عالم امکان بقیة الله الاعظم (عج) برنامه اقتصادی امام زمان (عج) چیزی جز اجرای احکام اقتصادی اسلام نمی باشد ، به نحوی که :

 مشکلات اقتصادی  را در سطح کلان حل خواهد نمود.

 رفاه ، عدالت استفاده از منابع و آسایش ایجاد می شود و با زدودن فقر و تهیدستی ، زمینه ی رشد و تکامل مادی و معنوی انسان ها فراهم خواهد شد ، به نحوی که در کل جامعه ، فقیری پیدا نمی شود که مردم زکات مال خود را به او بپردازند .

و من الله توفیق
✍️ مجتبی لشکربلوکی
مدرس انجمن اقتصاد مقاومتی ایران

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر