c_300_250_16777215_10_images_91003.jpg

 

ترکمن سسی : مهران دالوندی - در اینکه حد مطلوب استفاده از هر چیزی، بهترین استفاده است،شکی نیست .مثلا استفاده از آب بصورت اپتیمم (optimum) بسیار خوب و پسندیده است .چراکه استفاده بیش از حد و وسواسی از آن اسراف بوده و بکارگیری کم آن زندگی بهداشتی و ...انسان را مختل می نماید.



چند روز پیش که به مسافرت رفته بودیم ،خانه یکی از اقوام در اثر پارگی لوله منشعب از شاه لوله ،نشست معتنابهی کرده و به سمت جلو متمایل شده بود.سنگهای نما ریزش کرده، چاه ها پر شده و خلاصه ضرر و زیان زیادی به آن ها زده بود.بخاطر نا امن شناخته شدن منزل توسط کارشناسان ،هر سه طبقه تخلیه کامل شده بود.

زن خانواده که معیل می باشد مجبور به رهن خانه دیگری برای خانواده شده بود که در نزدیکی عید نوروز بسیار ما لا یطاق و سخت بوده است.

حال سوال اساسی این است که چند در صد شبکه آب رسانی کشور مستهلک و فرسوده می باشد؟؟!!پرت آب همین شهرستان گنبد چقدر است؟؟!! هنوز فرونشست سه متری آسفالت میدان آزادگان گنبد هم فراموش نشده است.

شبکه آب رسانی قدیمی بسیار خطرناک می تواند باشد .لوله های غیر استاندارد (آزبست،UPVC و...) برای سلامتی مردم مضر می باشد و بهتر است شبکه آب رسانی به روز رسانی گردد.

اینکه همیشه شبکه آب و فاضلاب ساده ترین راه را برگزیند و با تبلیغات فراوان مردم را تشویق به کم مصرف نمودن نماید ،جالب نیست .چون مصرف بهینه و مطلوب درست است نه مصرف کم.

تبلیغات شدید و جدید مصرف کم آب روی برخی که اصلا تاثیر نداشته و برخی را نیز دچار عذاب وجدان کرده و تعادل روحی و روانی آن ها را برهم می زند .تقریبا دو سوم مردم مصرف آب را کم می نمایند که آن را نیز افراد مسرف و گروه دیگر جبران منفی کرده و عملا به مصرف مطلوب همگانی نمی رسیم.

 از طرف دیگر نصب پمپ آب در هر خانه مصرف آب و برق را توأمان چند برابر کرده که با بازسازی شبکه و استفاده از حداکثر توان پمپاژ خانه، مصرف برق و آب کاسته می گردد.

بنابراین از تلاقی طلایی نوسازی شبکه آب رسانی شهری و مصرف بهینه و مطلوب مردم ،کمبود آب نیز جبران می گردد.

✍🏻مهران دالوندی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر