c_300_250_16777215_10_images_koor.jpg

ترکمن سسی :بسیاری از مردم توقع دارند نماینده ای در مجلس شورای اسلامی داشته باشند که دیندار، متین، شجاع و با تجربه باشد و این نگاه در همه مناطق کشورمان از جمله منطقه ما مشترک است.

براین اساس ما برای تبیین جایگاه یک نماینده، یک معیار منطقی و درست منطبق با این نگاه باید داشته باشیم و انتخاب یک فرد شایسته، ارزش گرا، شجاع و قوی نیز حاصل این نگاه است که مجموعه این نگاه ها به تشکیل یک مجلس قوی منجر می شود.
مجلس دو کار اساسی دارد، یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر حسن اجرای قوانین، اگر نمایندگان ما وابسته به جناح های ثروت و قدرت و به نوعی وامدار آنها باشند، نمی توانند به نفع مملکت و برای محرومین و نیازمندان قانون وضع کنند.
اگر ما به نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی بعنوان یک مسئولیت و ادای وظیفه برای خدمت نگاه کنیم، این ارزشمند است. اما تصور دیگری از نمایندگی داشته باشیم و به نمایندگی و حضور در مجلس به چشم یک امتیاز نگاه کنیم، یک امتیاز شخصی و آن، عنوانی بین نوعی تجارت و به دست آوردن فرصت باشد به نظرمن، این تصور از دایره فطرت انسانی و وجدانی خارج است و آن، شایسته این مردم و نظام نیست.
اگر نماینده مجلس، همین که به صندلی تکیه زد و نتوانست نفسش را مهار کند و به فکر برآورده کردن خواسته های قومی و فامیلی وعده ای خاص باشد، بالطبع تکلیفش و وظیفه اصلی را فراموش کرده است. به نظر نگارنده، انتخاب افراد آزاده، شجاع، مدبر و خدمتگزار محرومین می تواند به منطقه، استان و کشور کمک کند. اگر هدف خدا باشد، هدف خدمت به کشور، استان و حوزه انتخابیه باشد، یا به عبارتی خدمت به انقلاب باشد، خیلی از مشکلات حل می شود.
رکن اساسی کار یک نماینده مجلس، تدین است، نماینده ای که متدین باشد، خیانت نمی کند، کار خلاف شرع انجام نمی دهد ما در کارها و مسئولیت هایمان باید شاخص داشته باشیم، شاخص ما باید اسلام، قانون اساسی، امام و مقام معظم رهبری باشد. باید به طور شفاف و واضح این مواضع بیان شود، مجلس برآمده از متن مردم و خون شهداست، اگر بنا باشد که در این مجلس که باید برآمده از متن مردم و ارزش ها باشد، نماینده ای برخلاف آن حرکت کند، در واقع، بر خلاف منافع مردم و انقلاب هم حرکت کرده است.
بنابراین، جهت گیری کلی فعالیت های نماینده مجلس باید به سمت هدف ها، شعارها و ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی باشد و به فرموده امام راحل ما، مجلس شورای اسلامی باید در راس امور و عصاره فضایل ملت باشد.
برخی ها وقتی به کرسی نمایندگی تکیه می کنند اسیر نوعی غرور، تکبر و امر و نهی می شوند، بنده اعتقاد دارم به اینکه روی این کرسی ها، خیلی ها نشسته اند، یک روز هستند، یک روز نیستند، کسی می تواند به دوران مسئولیت و کار نمایندگی خودش افتخار و به آن تکیه کند که خدمت بی منت کرده باشد، ذخیره ای برای دنیا و آخرت خودش درست کرده باشد، در غیر این صورت، طبق آیه کریمه قرآن مجید ” لفی خسر” یعنی تمام سرمایه اش سوخته است.
البته این را بنده بطورکلی می گویم، بعضی از آقایان در زمانی که می خواهند از مردم رای بگیرند با هیاهو و به راه انداختن تبلیغات و سروصدا، خودشان را از جنس ملت می دانند، اما همین که روی کرسی مجلس تکیه زدند ملت و آرمان های ملت را فراموش می کنند.
دوستانی که می خواهند در آینده نماینده مجلس بشوند باید به این مسئله توجه کنند که نمایندگان می خواهند مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و مقدرات استان و شهرستان را برای یک مدت چهار ساله به دست بگیرند، یعنی الان باید به این فکر باشند که چه طرح و برنامه ای در این عرصه ها برای حوزه انتخابیه خود دارند و بدانند اگرتا حالا، رعایت اولویت ها در اجرای طرح ها بصورت علمی انجام نگرفته و امروز وضعیت اشتغال، صید وصیادی، گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی، صنعت و صنایع تبدیلی از یک سامانه مناسبی برخوردار نیست به لحاظ عدم رعایت همین اولویت ها بوده است.
اگر طرح ها و برنامه هایی که موجب گشایش اقتصادی در منطقه می شد با توجه به این همه ظرفیت ها و قابلیت های ما به مرحله اجرا در می آمد، امروز این قدر طبقات کم درآمد در منطقه نداشتیم، به نظرمن مشکل امروز این است که اگر به جای طرح های سطحی، نا پایدار و کم اثر و یا غیرعملی، قوانین و طرح های گره گشا، موثر و جامع در بخش های مختلف آن آماده می شد، این قدر مشکلات و بیکاری نداشتیم. به عنوان مثال با توجه به جایگاه راهبردی و قابلیت های منحصر به فرد شهرستان های ترکمن، گمیشان، کردکوی و بندرگز، استان و مرکز استان ما می بایستی نگاه ملی و علمی به برنامه ها و طرح های این مناطق داشته باشند.
بنده با جزئی نگری و بخشی نگری مخالف هستم. مصادیق زیادی دارم که مجالی برای بازگو کردن آن نیست، متاسفانه کمتر از خرد جمعی و کارشناسی هم در کارها استفاده می شود. نمایندگان محترم در دادن طرح ها و قانونگذاری نگاهشان باید ملی و استانی باشد و آنها در این خصوص سوگند یاد کرده اند، بنابراین نباید سوگند نامه را فراموش کنند در همه حال باید خودشان را با آن تطبیق دهند.
دوستانی که می خواهند در آینده نماینده مجلس بشوند باید به این مسئله توجه کنند که مردم می خواهند سرنوشت استان و شهرستان شان را برای یک دوره چهارساله به دست آنها بدهند، یعنی همین الان باید به این فکر باشند که چه طرح و برنامه ای برای حوزه انتخابیه خود دارند.
به نظر نگارنده، کاندیداهای فعلی بعد از اینکه مردم آنها را انتخاب کردند و این امانت را به دست آنها دادند، باید بین خود و خدای خود عهد ببندند که قولاً و عملاً مظهر یکپارچگی و وحدت باشند، شما ملاحظه بفرمائید که چقدر این دو دستگی ها به استان ضربه زده است، اگر هدف ما خدمت به مردم، کشور، استان و حوزه انتخابیه باشد، باید همه هم و غم خود را صرف توسعه کشورعزیزمان ایران بکنیم و به این هدف نمی رسیم مگر اینکه باهم و درکنار هم باشیم.
و نکته آخر، دفاع قاطع و آشکار کاندیداهای محترم در برنامه ها و شعارهای انتخاباتی شان در ایام قانونی تبلیغات انتخابات از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، یعنی راه روشن امام و اهداف مقام معظم رهبری که تمسک به آنها، تمام تلاش ها وهزینه های دشمنان اسلام و انقلاب را ناکام می کند، پس باید منادی شعارهای انقلاب و پاسدار راه و خطوط ترسیم شده آن باشند، شرایط کشور نیز این را می‌طلبد که ما باید وحدت خود را حفظ کرده و از همه ظرفیت های کشور که نسبت به رهبری و نظام متعهد هستند، استفاده کرده و نیروهای انقلابی را از بدنه انقلاب جدا نکنیم.

حاجی گلدی کر فرماندار سابق شهرستانهای ترکمن و آق قلا
منبع :همزیستی نیوز

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر